گفتگو با مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز:

بیماری عجیب درختان نارون در شهر یزد/ آفت ناشناخته در درختان نزدیک ریل های قطار + عکس

اکثر درختان سطح شهر یزد درخت نارون هستند که اخیرا بیماری فیزیولوژیکی در درختان نارون در مجاورت پل قطار دیده شده که علت خاصی برای بروز این آفت گزارش نشده است و موجب از بین رفتن این درختان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز  به نقل از  تابناک یزد؛ چندی پیش از تخریب درختان نارون در شهر یزد مطلع شدیم که با آفتی ناشناخته دست و پنجه نرم می کنند.
محمد صفدر پور، مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز  یزد در این خصوص به تابناک یزد گفت: اکثر درختان سطح شهر یزد درخت نارون هستند که اخیرا  بیماری فیزیولوژیکی در درختان نارون در مجاورت  پل قطار دیده شده که علت خاصی برای بروز  این آفت گزارش نشده است و موجب از بین رفتن این درختان شده است.
وی افزود: طی بازدیدی که انجام داده ایم تنها سه درخت نوار سبز در منطقه مجاور پل قطار یزد دچار این مشکل شده است و با توجه به اینکه سازمان پارکها و فضای سبز از نظرات متخصصان گیاهپزشکی بهره مند است در این خصوص نیز با متخصصان در حال بررسی هستیم تا این مشکل رفع شود و درختان به حیات برگردند.
وی با بیان اینکه احتمال بازگشت درختان وجود دارد، بیان کرد: آمادگی استفاده از هر نوع آفت کش و حتی پیوند درخت را داریم و به محض اینکه گیاهشناسان سازمان اعلام کنند برای رفع این آفت ناشناخته اقدام اصولی انجام خواهیم داد.
این مقام مسؤل حفظ فضای سبز یزد در گرمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد و سرمای زیر صفر درجه را کاری دشوار خوانده و عنوان کرد: خشکسالی‌های مکرر و کمبود آب نیز بر این دشواری حفاظت از فضای سبز  افزوده است.

بخش نظردهی بسته شده است..