دانشگاه سوره یزد واگذار شد

no-thumbs

رئیس حوزه هنری استان یزد گفت: مرکز آموزش پژوهش حوزه هنری کشور با روی کار آمدن مدیر جدید یک برنامه ی کیفی و جدی در عرصه تربیت هنرمند با طراز انقلاب اسلامی که همان نگاهی است که حوزه هنری قبلا داشته را در پیش گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمد صادق کوچک زاده به چگونگی واگذاری دانشگاه سوره یزد اشاره کرد و افزود: بواسطه این سیاست معاونت آموزش، پژوهش به مرور هنرستان ها و حتی دانشگاه سوره را به فضاهای دیگر واگذار کرد تا حوزه هنری بتواند تمام تمرکز خود را بر روی سیاست های کلان حوزه بگذارد و اخیرا هنرستان سوره را با توافقی که انجام شد به مدیریت گذشته آن واگذار کردیم و در استان یزد دیگر هنرستانی بعنوان هنرستان سوره در یزد نداریم.


وی به دلایل واگذاری دانشگاه سوره یزد به مدیریت قبلی آن اشاره کرد و گفت: دلیل واگذاری این است که اداره کردن هنرستان سوره برای حوزه هنری فعالیتی در راستای ماموریت نبود و هنرستان و پرورش هنرجو به وزارت آموزش و پرورش بر می گردد و از همان ابتدا هم دلیلی بر اجرای این کار توسط حوزه هنری نبوده است.

 

رئیس حوزه هنری استان یزد خاطر نشان کرد: در کل، جریان آموزش و تربیت نیروی انسانی در حوزه هنری به بخش هایی بعد از هنرستان بازمی گردد و یا حتی اواسط و بعد از دانشگاه و ما نیز دنبال افرادی هستیم که حداقل ها و مقدمات در عرصه هنر و ادب را پی گرفته باشند و حوزه هنری افرادی را زیر نظر خود می گیرد که به سمت و سوی تولید کار پیش می روند.


کوچک زاده به فعالیت حوزه هنری در عرصه آموزش اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه آموزش های ابتدایی و مقدماتی همچنان که هنرستان ها از قبل فعالیت داشتند هنوز هم به کار خود ادامه می دهند و در بخش های مختلف با مجوز اداره ارشاد یا وزارت آموزش پرورش فعالیت خود را پی می گیرند.


وی در پایان گفت: این سیستم کلان حوزه هنری بود که هنرستان دختران سوره یزد هم تحت تاثیر این قانون قرار گیرد و با تصمیم دوستان این هنرستان با تمام امکانات به مدیریت قبلی خود واگذار شد و ما نیز در حوزه هنری باید تلاش خودمان را بیشتر کنیم تا در تولید کارهای ارزشی و فاخر بتوانیم آثار ارزشمندی را ارائه کنیم.یزد هنر

بخش نظردهی بسته شده است..