نماینده اصلاح طلب اردکان عنوان کرد:

اشتباه در اظهارنظر درباره برجام، سرنوشت پرونده هسته‌ای را تغییر می‌دهد

یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به منافع ملی در اظهارنظر راجع به برجام گفت که اشتباه محاسباتی در اظهار نظر در این باره ممکن است سرنوشت پرونده هسته‌ای را تغییر دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر ما متشرع و تابع نظرات ولی‌فقیه باشیم باید تیزبینی و نکته سنجی ایشان را مدنظر قرار دهیم. از ابتدای بررسی این موضوع ایشان در سطح مسئولان و دست‌اندرکاران توصیه کردند که این موضوع اسباب اختلاف در مردم و مسئولین نشود.

وی افزود: اگر ما متشرع هستیم باید توصیه رهبری را آویزه گوشمان کنیم و اگر حرکتمان را بر مدار عقلانیت قرار می دهیم توجه داشته باشیم که در این قضیه خطیر و حساس هرگونه اشتباه محاسباتی که منجر به اختلافات بین مردم و نهایتا اختلاف بین حاکمیت و مردم شود،‌ممکن است سرنوشت قضیه را که با منافع ملی گره خورده تغییر بدهد لذا نباید در مسیری برویم که انشقاقی در جامعه به وجود بیاید.

نماینده مردم اردکان در مجلس درباره مرجع اعلام نظر نهایی در مورد برجام نیز گفت: از اول که که خیلی در مباحث قانونی مداغه نشده بود تصور مان این بود که برجام باید به عنوان توافق نامه در مجلس مطرح شود اما وقتی ماهیت امر تغییر پیدا کرد و بررسی‌های حقوقی و قانونی را انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که این موضوع می تواند در کمیسیونی ویژه در مجلس با حضور افراد معتدل، منطقی و سیاستمدار که سابقه سیاسی بیشتری در مجلس دارند دنبال شود تا این موضوع به کمیسیون امنیت ملی که جو قالب آن جو منسجمی نیست نرود اما بعد از بررسی های بیشتر دیدیدم که این موضوع از ابتدا در شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفته که آنجا مباحث تخصصی تر است ، سران سه قوه حضور دارند و افراد کمتری هستند و در نتیجه به اجماع رسیدن راحت تر است.

 

وی با بیان اینکه برجام به عنوان یک مقوله امنیتی باید در شورای عالی امنیت ملی مورد ارزیابی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: علت تاخیر در تشکیل کمیسیون ویژه برجام همین بوده که اغلب نظرشان این است که این موضوع باید در شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه کمیسیون ویژه بررسی برجام حتما تشکیل خواهد شد، اضافه کرد: اینکه چه کسانی دنبال این کمیسیون هستند مهم است. افرادی این موضوع را دنبال می‌کنند که از این نمد میخواهند کلاهی برای خود درست کنند، عده ای هستند که روی خوشی نسبت به دولت ندارند و آنجا می تواند پایگاهی برای آن‌ها باشد تا مسائل خود را علیه توافق نامه اصل مذاکرات بیان کنند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته جو قالب مجلس این طور نیست اما قاعدتا اگر برای کمیسیون ویژه برجام رای گیری شود چند نفری از تندروها در این کمیسیون خواهند بود. چه دو جناح در این باره ائتلاف کنند و چه نکنند. سابقه ترکیب هیأت رئیسه نشان می‌دهد علیرغم اینکه اعضای فراکسیون رهروان ولایت هم قسم شده بودند به لیست این فراکسیون رای دهند اما چند نفری از فراکسیون مقابل هم آمدند. لذا اگر فراکسیون های مجلس جداگانه برای این کمیسیون لیست بدهند ممکن است چند نفر از تندروها در آن حضور یابند.

بخش نظردهی بسته شده است..