وجود ۶۰ معلول نخاعی در شهرهای اردکان و میبد

رییس اداره بهزیستی اردکان گفت : در شهرهای اردکان و میبد بیش از 60 معلول ضایعه نخاعی وجود دارند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزامیرولی عضدزاده  در جلسه همدلی معلولان ضایعه نخاعی شهرستانهای اردکان و میبد ، با بر شمردن مشکلات معلولان بویژه معلولان ضایعه نخاعی در استفاده از امکانات شهری ، ایجاد شهر بدون مانع را آرزوی معلولانی بر شمرد .

وی اضافه کرد : معلولان بدلیل عدم امکان تردد در معابر شهری و بهره گیری از امکانات موجود ، گوشه نشینی اختیار کرده و به همین علت دچار انواع بیماری های روانی و از جمله افسردگی می شوند.
رییس اداره بهزیستی اردکان داشتن شهر بدون مانع را حق طبیعی و مسلم معلولان خواند و خاطرنشان کرد : این قشر باید همانند و برابر با دیگر قشرهای جامعه از امکانات موجود استفاده کنند .
عضدزاده حضور بیشتر معلولان در اجتماع و پیگیری حقوق اولیه خودشان را خواستار شد و هدف از تشکیل جلسه را تشکیل انجمن معلولان ضایعه نخاعی به منظور انعکاس مسائل و مشکلات این قشر به مسوولان و پیگیری تا دستیابی به هدف عنوان کرد .
در ادامه دوتن از کارشناسان ستادی سازمان بهزیستی استان یزد به معرفی تشکل استانی معلولان ضایعه نخاعی و وظایف آن پرداخته و تشکیل انجمن واحد در این دو شهر را زمینه ساز ایفای حقوق آنان بر شمردند.
در پایان نیز تنی چند از معلولان ضایعه نخاعی حاضر در این جلسه با یاد آوری و ذکر مشکلات حضور این قشر از جامعه در ادارات دولتی و بهره برداری از فضا ها و اماکن عمومی ، از مسوولان در خواست نمودند که به ایده شهر بدون مانع جامه عمل بپوشند .
اردکان با ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد و میبد با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۵۰ کیلومتری شمال یزد واقع شده اند .ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..