مدیر منطقه ویژه اقتصادی یزد:

۱۲۱ سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی یزد سرمایه‌گذاری کردند

مدیر منطقه ویژه اقتصادی یزد از عقد قرارداد با ۱۲۱ سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی یزد خبر داد و گفت: روند استقبال از این منطقه سیر صعودی داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز مجید حسن پور، ظهر امروز در نشستی خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد وضعیت استقبال سرمایه گذاران از منطقه ویژه اقتصادی یزد و میزان ظرفیت خالی در این منطقه اظهار داشت: ظرفیت این منطقه بسیار بالاست اما تاکنون ۱۲۱ سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده و با آنها عقد قرارداد شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت استقرار صنایع بسته به میزان درخواست زمین از سوی هر واحد متفاوت است، عنوان کرد: آنچه مشخص است، طی دو سه سال اخیر، روند استقبال برای سرمایه گذاری در این منطقه سیر صعودی داشته است.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی یزد اکنون به کارگاه سازندگی تبدیل شده است، افزود: در حال حاضر ۵۰ واحد صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی فعال هستند که ۲۹ مورد از آنها پروانه بهره برداری دریافت کرده اند و ۵۳ واحد دیگر نیز هنوز در حال ساخت هستند.

حسن‌پور عنوان کرد: سرمایه ‌گذاری شرکت شهرک‌های صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی یزد بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان است که این رقم تا پایان سال ۹۳ و بر اساس هزینه‌های انجام شده در همان سال محاسبه شده و ارزش پول، به‌روز رسانی نشده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی یزد همچنین عنوان کرد: در حال حاضر برای هزار و ۶۱ نفر در منطقه ویژه اقتصادی یزد اشتغالزایی شده که امیدواریم به زودی بتوانیم از همه ظرفیت و توان این منطقه در زمینه اشتغالزایی استفاده کنیم.

وی با اشاره به رشد ۲۶۰ درصدی صادرات کالا از منطقه ویژه اقتصادی عنوان کرد: در سال گذشته ۱۷ میلیون دلار صادرات از این منطقه صورت گرفته که این رقم در سه ماهه نخست سال جاری با کل صادرات سال ۹۳ برابری می کند.

حسن پور در مورد واردات این منطقه نیز عنوان کرد: در سال گذشته ۱۴ میلیون دلار واردات انجام شده که این میزان در سه ماهه نخست سال جاری ۱۰ میلیون دلار بوده است.

وی یکی از مهمترین مزیت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی را جلوگیری از بلوکه شدن کالا دانست.

 

بخش نظردهی بسته شده است..