شیوع یک بیماری:

چه بلایی بر سر نارون‌های یزد آمده است؟

تعدادی از درختان نارون‌ در مجاورت پل قطار در محل میوه و تره‌بار قدیم شهر یزد به دلیل رخ دادن پدیده‌ای عجیب در حال نابودی هستند، ولی مسئولان همچنان در مورد علت این پدیده اظهار بی‎‎اطلاعی می‌کنند و اطلاعات بیشتر در این رابطه را مستلزم بررسی‌های بیشتر می‌دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزهر چند برخی از کارشناسان این پدیده را ناشی از پدیده‌ای به نام "مرگ نارون" اعلام کرده بودند، ولی مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری یزد پس از بازدید از این درختان، آن را بی ارتباط با مرگ نارون‌ها اعلام کرد.

 

وی گفت: بیماری مرگ نارون، یک بیماری قارچی است که احتمال شیوع آن به دیگر درختان نیز وجود دارد، اما بریدن و هرس شاخه‌های آلوده در بعضی اوقات می‌تواند از پیشروی و سرایت این بیماری به درختان دیگر پیشگیری کند.

 

"محمدصفدرپور" مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهردای یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، علت این پدیده ناشناخته را یک بیماری فیزیولوژیکی عنوان می‌کند و ضمن بیان این که این پدیده ارتباطی با بیماری مرگ نارون ندارد، اظهار می‌کند که این موضوع در حال بررسی‌های بیشتر از سوی کارشناسان است.

 

وی که به دنبال تماس دیروز ایسنا از درختان دچار این مشکل بازدید داشته است، اضافه می‌کند: البته علی رغم این که می‌توان یکسری اقدامات را نیز برای این درختان نارون انجام داد، ولی به نظر می‌آید که فایده‌ای برای پیشگیری از نابودی این درختان نخواهد داشت.

 

مدیر عامل پارک‌ها و فضای سبز شهر یزد با اشاره به دستور پیگیری اقدامات لازم برای بازگشت دوباره این درختان به حالت طبیعی از سوی کارشناسان مربوطه، ابراز امیدواری می‌کند که این اقدامات بتواند از نابودی این درختان جلوگیری کند.

بخش نظردهی بسته شده است..