گلایه شهردار یزد از بعضی اداره‌ها

no-thumbs

شهردار یزد از همکاری نکردن بعضی اداره‌ها با شهرداری از جمله اداره راه و شهرسازی استان گلایه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از همشهری  «محمدرضا عظیمی‌زاده» در آخرین جلسه شورای اسلامی شهر از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان برای اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری به ویژه مسدود کردن بلوار شهدای گمنام انتقاد کرد. وی همچنین درباره انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای اجرای بلوار پیرنیا گزارشی ارائه کرد.
عظیمی‌زاده در ادامه حضور خود در شورای شهر گزارشی از اقدامات شهرداری در پارک طبیعت درباره تامین روشنایی، نصب وسایل بازی، کاشت نهال و فضای سبز ارائه کرد.
این مسئول با اشاره به مشکلات به وجود آمده در میدان میوه و تره بار شاهدیه، از برنامه‌ریزی شهرداری برای ترغیب سرمایه‌گذاران به میدان میوه و تره بار یزد خبر داد.
وی همچنین درباره طرح توسعه امامزاده جعفر(ع) یزد، از دریافت لیست پلاک‌های ارائه شده از سوی مشاور طرح برای تملک خبر داد.
شهردار یزد در ادامه به توقف روند تکمیل کتابخانه مرکزی یزد از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اشاره کرد. یکی از اعضای شورای شهر نیز در این جلسه خواستار پیگیری جدی شهرداری برای تعیین تکلیف میدان ‌مهدیه به منظور روان‌‌سازی ترافیک آن شد.
همچنین «مهدی کاشفی‌زاده» بر ضرورت ایجاد همدلی و وحدت بیشتر بین مسئولان و کارکنان شهرداری برای تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی هرچه بهتر به مراجعان، تاکید کرد. رئیس کمیسیون عمران شورای شهر هم در این جلسه خواستار همکاری هر چه بیشتر ادارات استان از جمله شرکت توزیع برق شد.
«امیرحسین رادمنش» از جمله موارد همکاری شهرداری با این شرکت را نصب تیرهای برق در جاده کارخانه کمپوست، نصب برق تابلو وی.ام.اس در بلوار جمهوری، ایجاد روشنایی بلوار ملائک برای جلوگیری از تخلیه خاک و نخاله ساختمانی عنوان کرد. وی همچنین بر ضرورت همراهی اداره کل راه و شهرسازی استان برای پیاده‌روسازی بلوار دانشگاه و همچنین خارج کردن بلوار شهدای گمنام از بن بست تاکید کرد.
این عضو شورای شهر در ادامه خواستار مشارکت سپاه الغدیر استان برای تامین هزینه ایجاد دسترسی به میدان میوه و تره بار در جاده کنارگذر یزد شد. یکی دیگر از اعضای شورای شهر هم در این جلسه درباره اجرای طرح توسعه آستان امامزاده جعفر(ع) و ضرورت تملک پلاک‌های موجود در طرح و نداشتن نقدینگی مطالبی بیان کرد.
همچنین «مرتضی شایق» از اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا خواست برنامه‌ریزی‌های لازم را برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان داشته باشند.
لازم به یادآوری است تجلیل از دانش‌آموزان برتر کنکور از جمله مصوبات این جلسه شورای شهر یزد بود. در این جلسه مقرر شد که رتبه‌های تک‌رقمی کنکور با حضور در شورای شهر تجلیل شوند. در این حال مقرر شد با توجه به کسب رتبه دوم خوشنویسی جهان اسلام از سوی استاد «محمود رهبران» در مسابقات خوشنویسی در کشور الجزایر، در صحن علنی شورا از این هنرمند تجلیل شود.
در این جلسه درباره واگذاری غرفه میدان میوه و تره‌بار نیز بحث و تبادل نظر شد. اعضای شورای شهر در این جلسه با واگذاری ۵ غرفه به متقاضیانی که صلاحیت آنها از‌طریق کارگروه و فرم امتیازدهی مشخص شده است، موافقت کردند.

بخش نظردهی بسته شده است..