در بیست و دومین دوره مسابقات جهانی ریاضی:

دانشجوی نخبه دانشگاه یزد طلا گرفت

امیر کفشدار گوهرشادی، دانشجوی نخبه دانشکده ریاضی دانشگاه یزد، در بیست و دومین دوره از مسابقات جهانی ریاضی در بلغارستان مدال طلا گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدکتر قاسم برید لقمانی معاون آموزشی و تحصیلات‌تکمیلی دانشگاه با اعلام این خبر گفت: بیست و دومین مسابقه‌ی بین‌المللی ریاضی دانشجویی (آی.ام.سی) از پنجم تا یازدهم اَمردادماه جاری به میزبانی دانشگاه آمریکایی بلغارستان در پردیس جدید «سکپتوپارای» این دانشگاه در شهر «بلاگوگراد» در جنوب غرب کشور بلغارستان برگزار شد، که دراین مسابقات بیش از ۲۰۰ دانشگاه از ۵۰ کشور جهان شرکت داشتند.

وی با معرفی سوابق تحصیلی این دانشجوی نخبه گفت: امیر کفشدار گوهرشادی  به تازگی دوره کارشناسی را در دانشگاه یزد به پایان رسانیده و برای ادامه‌ی تحصیل در مقطع تحصیلات‌تکمیلی رشته‌ی علوم‌کامپیوتر از مهرماه سال جاری به انستیتو علم و فناوری اتریش خواهد پیوست  و هم‌اکنون نیز در گروه پژوهشی نظریه‌ی بازی‌ها در این انستیتو به عنوان کارورز مشغول به کار است.

به گفته وی  پیش از این امیر کفشدارگوهرشادی در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ (۱۳۹۱ و ۱۳۹۲) به عنوان تنها نماینده‌ی دانشگاه یزد و در سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) به عنوان یکی از اعضای تیم این دانشگاه در این مسابقات شرکت نموده و یک مدال برنز و دو مدال نقره کسب کرده بود. علاوه بر این وی یکی از اعضای تیم برنامه‌نویسی دانشگاه یزد بود که سال گذشته با کسب رتبه‌ی نخست مسابقه‌ی منطقه‌ای آسیا – سایت لاهور موفق به راهیابی به فینال جهانی این مسابقات در کشور مراکش شدند.

بخش نظردهی بسته شده است..