فرماندار یزد:

نقد سازنده یکی از نیازهای اصلی مدیران و مسئولان است

فرماندار یزد در بازدید از دفتر سرپرستی روزنامه ایران در یزد نقد سازنده را نیاز امروز مدیران و مسئولان دانست و گفت: نقد سازنده مورد توجه و تأکید دولت است که در این راستا مطبوعات به عنوان یکی از ارکان اصلی جامعه می توانند با نوشتار خود،‌ مسائل را به سمع و نظر مدیران برسانند و برای رفع آنها راهکارهای ع...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز، فرماندار یزد به همراه معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد از دفتر سرپرستی روزنامه ایران در یزد بازدید نمود.

" محمود شاکری شمسی " در این بازدید با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید " محمود صارمی " و تبریک ۱۷ مردادماه روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاری حرفه ای سخت و پراسترس می باشد که با توجه به سختی های این شغل تنها عشق و علاقه دو مشخصه اصلی صاحبان این حرفه است، که اگر این دو خصیصه مهم نبود شاید بسیاری از افرادی که اکنون در این حرفه حضور دارند هرگز این شغل پر مخاطره را انتخاب نمی کردند.

فرماندار یزد با بیان اینکه خبرنگاران نقش تأثیرگذاری را در آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی دارند افزود: در استان یزد گاهاً مطبوعات با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند که امیدواریم با با پیگیری مسائل از سوی صاحبان مطبوعه و همکاری مسئولان استانی این مسائل نیز حل و فصل شود تا خدشه ای به رسالت بزرگ خبرنگاران وارد نشود.

وی با تأکید به اینکه اخبار روزنامه ایران به عنوانیک روزنامه دولتی باید در راستای افزایش امیدواری و نشاط در جامعه باشد تصریح کرد: از روزنامه ایران توقع داریم تا در انعکاس اخبار و اقدامات انجام شده از سوی کارگزاران دولت در استان یزد پر رنگ تر عمل کند.

" شاکری شمسی " خاطرنشان کرد: مطبوعات پل ارتباطی میان مردم و دولتمردان هستند و باید در راستای اهداف و وظایف خود ضمن بیان اقدامات صورت گرفته از سوی دولت، انتقال دهنده مسائل، درخواست ها و انتظارات مردم به گوش مسئولین باشند.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان در بخشی دیگر از سخنان خود نقد سازنده را نیاز امروز مدیران و مسئولان دانست و گفت: نقد سازنده مورد توجه و تأکید دولت است که در این راستا مطبوعات به عنوان یکی از ارکان اصلی جامعه می توانند با نوشتار خود،‌ مسائل را به سمع و نظر مدیران برسانند و برای رفع آنها راهکارهای عملیاتی ارائه دهند.

فرماندار یزد تصریح کرد: در شهرستان از نقدهای سازنده ای که از سوی شهروندان، اصحاب رسانه و … مطرح می گردد، استقبال می نماییم.

وی در ادامه با بیان اینکه با برنامه ریزی استاندار محترم و مدیران ادارات و نهادها ، استان در مسیر توسعه متوازن قرار گرفته است اظهار داشت: در حال حاضر استان و به تبع آن شهرستان یزد در شرایط مناسبی قرار دارد که این خود می تواند منجر به رشد و بالندگی بیش از پیش استان در حوزه های مختلف شود.

" شاکری شمسی " با اشاره به اینکه کمبود آب به عنوان مهم ترین مشکل استان می باشد افزود: انتقال آب از سایر استان ها و نیز مدیریت بهینه مصرف آب از اولویت های کاری است که در استان و شهرستان یزد در حال پیگیری است.

فرماندار یزد با اعلام اینکه بخش زیادی از آب در حوزه کشاورزی مصرف می شود گفت: در مدیریت بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی باید به دنبال استفاده از آبیاری های نوین و کشت گونه های کم آب خواه باشیم که تاکنون در این راستا اقداماتی صورت گرفته است.

وی توجه به بافت تاریخی شهر یزد را از دیگر رویکردهای فرمانداری در دو سال گذشته عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: وجود بافت تاریخی یک پارچه و زنده و نیز وجود تک بناهای تاریخی در شهر یزد از جمله مهمترین پتانسیل های شهرستان در بحث توسعه صنعت گردشگری است.

فرماندار یزد تصریح کرد: خوشبختانه در سال ۹۳ و اوایل سال جاری با تلاش دستگاه های ذیربط در استان، یزد به لحاظ توجه گردشگران خارجی با صعود یک پله ای بعد از استان اصفهان در رتبه ی دوم قرارگرفته است.

" شاکری شمسی " همچنین با بیان اینکه در حال حاضر یزد به عنوان یکی از قطب های مهم درمانی و بهداشتی در سطح کشور معرفی می شود گفت: این موفقیت به عنوان یک سرمایه اجتماعی بسیار مهم است که ناشی از حضور و تلاش پزشکان متخصص و متعهد یزدی می باشد.

فرماندار یزد با اشاره به طرح پیشنهاد ساماندهی مراکز درمانی و مطب پزشکان در شهر یزد تصریح کرد: وجود ساختمان های پزشکان و مراکز درمانی در برخی از معابر شهر باعث بروز برخی معضلات و ناهنجاری های فرهنگی، ترافیکی، اجتماعی و بهداشتی شده که این موضوع موجبات نارضایتی شهروندان یزدی شده است.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته اقدامات خوبی در راستای رفع مسائل زیست محیطی شهرستان صورت گرفته است خاطرنشان کرد: در اواخر سال گذشته پس از بررسی های صورت گرفته و در نظر گرفتن تمامی جوانب با انعقاد تفاهم نامه ای با صاحبان کوره در شهرستان یزد مقرر گردید تا این واحدها تا سه سال آینده نسبت به تغییر کاربری اقدام نمایند.

" شاکری شمسی " کم تحرکی را به عنوان مهمترین مشکل مردم یزد دانست و خاطرنشان کرد: این مشکل باعث شده تا یزد بالاترین آمار را در دیابت و بیماری های قلبی و عروقی در سطح کشور دارا باشد.

فرماندار یزد افزود: در این زمینه نیز با هماهنگی صورت گرفته با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در آینده به دنبال ایجاد مسیرهای پیادرو در خیابان های مسجد جامع و خیابان قیام هستیم.

وی اضافه کرد: در شهرستان یزد موضوع سلامت مردم به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های مطرح می باشد، لذا با توجه به رویکرد دولت یازدهم، هر اقدامی می بایست در سطح شهرستان با توجه به مباحث بهداشتی و زیست محیطی صورت می پذیرد.

فرماندار یزد در پایان با اشاره به توافق صورت گرفته میان ایران و کشورها ۱+۵ در رابطه با مسائل هسته ای تصریح کرد: در جریان مذاکرات خبرنگاران به خوبی اخبار و رویدادهای مذاکرات به سمع و نظر مردم و مخاطبان رساندند که امیدواریم تا با اجرایی شدن آن و ظهور و بروز نتایج ارزشمند دوران پسا تحریم ، مطبوعات به خوبی نتایج آن را به جامعه منتقل نمایند.

بخش نظردهی بسته شده است..