یک مقام مسئول خبر داد:

بدهی چهار هزار میلیاردی واحد های فولاد کشور به سنگ آهن بافق

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت: این شرکت چهار هزار میلیار ریال از واحدهای فولاد کشور طلبکار است که باید هرچه سریعتر تسویه حساب شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمد جواد عسکری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طلب این شرکت طی چند سال بابت فروش مواد معدنی سنگ آهن بافق به کارخانه های فولاد سازی اصفهان ایجاد شده است.
مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق گفت: واحد های بدهکار باید هرچه سریع تر بدهی خود را به این شرکت پرداخت کنند تا با این رقم برخی از پروژه های عمرانی به اتمام برسد.
وی با رد شایعه مطلوب نبودن وضع مالی این شرکت خاطر نشان کرد: اصولا طرح چنین مسائلی بی انصافی است و موجب دلسردی مردم به ویژه کارگران زحمت کش این شرکت خواهد شد.
عسکری ادامه داد: طلب میلیاردی از مشتریان فولادی، خود گویای این مطلب است که وضعیت شرکت سنگ آهن مرکزی بافق از لحاظ مالی و داشتن نقدینگی در شرایط متعادل قرار دارد.
این مسوول معدنی همچنین به پیشرفت های دو سه سال اخیر بافق اشاره و بیان داشت: اگر همدلی ،همفکری و همکاری مردم و مسوول نبود این اتفاقات مهم و ارزنده در بافق رخ نمیداد.
وی پیگیری اجرای پروژه های جوار معدنی، کمک به زیر ساخت های بهداشت و درمان بیمارستان، مساعدت با آموزش و پرورش برای خرید یکهزار صندلی دانش آموزی ، توسعه ورزش شهرستان و همکاری و مساعدت در اجرای برخی از پروژه های عمرانی را از مهمترین اقدامات شرکت سنگ آهن در راستای توسعه پایدار و عمران آبادانی شهرستان بافق بر شمرد. .
وی در مورد نارضایتی کارگران طرح فاضلاب شهری نسبت به پرداخت حقوقشان یاد آور شد : پیگیر حل مشکلات موجود هستیم و به زودی حساب مشترک تشکیل میدهیم که ان شاءلله این مورد نیز حل خواهد شد.
طرح فاضلاب شهری بافق با پیش بینی اعتبار یکهزار میلیارد ریال ، در سطح این شهر در حال اجراست و شرکت سنگ آهن قرار است در یک برنامه زمانبدی این طرح را به مدت سه سال تکمیل و به مرحله بهره برداری برساند.
با تامین و هزینه کرد این مبلغ از سوی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق ، این شرکت اجازه دارد از آب استحصالی این طرح به مدت ۳۶ سال با دبی ۱۰۰ لیتر در ثانیه در واحد های صنعتی و معدنی زیر مجموعه خود استفاده کند.
هم اکنون ۶۵۰ کارگر و کارمند در شرکت سنگ آهن مرکزی و شرکت های زیر مجموعه آن به کار اشتغال دارند.

بخش نظردهی بسته شده است..