۲۹ پروژه شهری توسط شهرداری اردکان دردست اجرا

شهردار اردکان از پیگیری 56 پروژه عمرانی در این شهر خبر داد و گفت: از این تعداد 29 پروژه در دست اجرا و مابقی در مرحله طراحی است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبهروز شهابی زاد  در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای این پروژه ها در راستای رونق بخشیدن به صنعت گردشگری و جذب هرچه بیشتر توریست و آبادانی و پیشرفت این شهر اجرایی می شود.
وی نظافت مستمر و خدمات دهی مناسب به ساکنین بافت تاریخی، تأمین روشنایی مسیرها و محورهای گردشگری، احیای بازارچه قدیمی مسجد حاج محمدحسین، احیای بازارچه محله بازارنو، مرمت و احیای بازارچه معروف به حاج میرزا را از جمله این طرحها اعلام کرد.
وی میدان امام حسین(ع)، میدان امام علی (ع) تا کمربند شرقی و میدان امام علی(ع) تا میدان شفق، بلوار غدیر از سیدالشهدا تا بلوار خاتمی، کوچه و خیابان شهرک فجر، پیاده روسازی خیابان ابوالفضل و موسی کلانتری ، پارک دیلم ، جنت آباد ، پارک شهرک قدس پارکینگ و بازارچه مزرعه سیف را از دیگر طرحها اعلام کرد.
وی در راستای طرح تکریم ارباب رجوع هم تصریح کرد: در شهرداری اردکان اقدامات مناسبی در این زمینه انجام گرفته که از جمله می توان به تهیه تابلوی راهنما و تابلوی اطلاعات در ورودی ساختمان شهرداری، تهیه بروشورهایی جهت اطلاع رسانی شهرداری، تهیه تابلوی معرفی واحد و متصدی مربوطه در سر در اطاق ها اشاره کرد.
به گفته وی راه اندازی تلفن گویا ، راه اندازی سامانه ۱۳۷ و ارتباط مردمی ، راه اندازی سایت شهرداری و بروزرسانی اخبار و اطلاعات شهرداری، نصب تعرفه های شهرداری در مبادی ورودی شهرداری جهت اطلاع مراجعین ، تهیه سامانه پیام کوتاه ، پست الکترونیکی و صندوق انتقادها ، نظم و آراستگی محیط کار، ایجاد محل انتظار ارباب رجوع در نزدیک واحدهای ارائه کننده خدمت به نحو مطلوب و شایسته و تهیه منشور اخلاقی کارکنان و نصب در شهرداری هم انجام شده است.
شهردار اردکان همچنین با اشاره به پیشرفت ۷۰درصدی عملیات اجرایی پروژه فاضلاب شهری گفت: به احتمال زیاد پیش بینی می شود این پروژه عظیم که توسط ابفای شهرستان اردکان انجام می شود تا شهریور سال ۱۳۹۵ به اتمام برسد.
شهابی زاد همچنین اضافه کرد: انشعاب خانگی و وصل فاضلاب با اتمام پروژه ی تصفیه خانه اجرا خواهد شد.
وی افزود: در این پروژه دو پیمانکار در دو خط اصلی یعنی بخش حفاری و لوله گذاری و بخش وصل انشعابات فاضلاب مشغول فعالیت می باشند که در حال حاضر اولویت حفاری در محدوده شرق شهر اردکان شامل: شریف آباد و شهرک ۱۵ خرداد می باشد و همچنین محدوده رینگ شهری بخشی از محله کوشکنو و محدوده بلوار شهید بهشتی از میدان شهدا تا میدان شفق و شهرک ۹۰دستگاه و محدوده بیمارستان ضیایی و بلوار پرستار در اولویت می باشند.
شهردار اردکان در ادامه درباره ساخت و سازهای غیرقانونی اظهار داشت: شناسایی متخلفین به صورت گشت شهری و گزارش های مردمی ، تحقیق در خصوص خلاف یا عدم خلافی ساخت و ساز مربوطه، جلوگیری از پیشرفت کار به صورت آزاد در صورت اثبات خلاف بودن ساخت و ساز، اخطار کتبی و تعطیلی ساخت و ساز، جمع آوری تجهیزات ساخت و ساز در صورت تکرار و عدم توجه ، ارجاع پرونده متخلف به واحد ساختمان جهت پیگیری در کمیسیون ماده ۱۰۰ از اقدامات انجام شده است.
شهابی زاد همچنین از شهروندان خواست قبل از این که به ساخت بنا اقدام کنند با کسب اطلاعات لازم از شهرداری و آگاهی از قوانین ساخت و ساز فرایند قانونی را رعایت کنند.
وی افزود: شهروندان می توانند درصورت مشاهده ساخت و سازهای غیرقانونی با شماره ۱۳۷ یا شماره ۳۲۲۲۲۰۴۱ مأموران شهرداری را مطلع کنند.
شهابی در ادامه اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده بالغ بر ۷۰ مورد ساخت و ساز غیرقانونی گزارش شده که تعداد ۱۱ مورد از آن منجر به تعطیلی، جمع آوری تجهیزات کارگاهی و اخطار کتبی و مابقی به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شده است.
شهرستان اردکان با ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده و مساحت آن بالغ بر ۲۸۲۸ هکتار می باشد.

بخش نظردهی بسته شده است..