نشست خبری مدیرگندله سازی اردکان با خبرنگاران - بخش سوم

برای همه اقداماتمان مجوز از نهادهای ذیربط داریم/ ۴۸۰ هکتار فضای سبز ایجاد شده است

مصری نژاد ادامه داد: من متوجه نمی شوم چرا باید مسئول اسبقی که هیچ اطلاعی از روند امور ندارد حرفش درباره بدون مجوز بودن فلان کارخانه ملاک قرار گیرد و مدارک و مستندات مسئولان مورد توجه برخی رسانه ها قرار نمی گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به مناسبت روز خبرنگار و به دعوت روابط عمومی شرکت صنعتی معدنی چادرملو نشست خبری با حضور جمعی از خبرنگاران استان یزد با مدیر گندله سازی چادرملو در محل این شرکت عظیم معدنی – صنعتی برگزار شد. 

بخش سوم گزارش

مصری نژاد مدیر گندله سازی چادرملو اردکان در ادامه این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص عدم داشتن مجوز توسط گندله سازی خصوصا مجوز های زیست محیطی با رد این شایعات گفت: برای ساخت یک خانه ۲۰۰ متری تا مجوز در کار نباشد امکان ساخت میسر نیست پس چگونه این همه تجهیزات و کارخانه ها بدون مجوز درست شده است.

وی با نشان دادن پرونده مجوزهای قطور این شرکت به خبرنگاران گفت: چه کسی ادعا می کند ما مجوز نداریم؟ چرا سوال را از مسئولان نمی پرسید؟ چرا وقتی مطرح می شود گندله محوز محیط زیست ندارد از یکی از مسئولان محیط زیست شهرستان و استان سوال نمی شود؟

مصری نژاد ادامه داد: من متوجه نمی شوم چرا باید مسئول اسبقی که هیچ اطلاعی از روند امور ندارد حرفش درباره بدون مجوز بودن فلان کارخانه ملاک قرار گیرد و مدارک و مستندات مسئولان مورد توجه برخی رسانه ها قرار نمی گیرد.

 مدیر گندله سازی چادرملو اردکان گفت: هر کس ادعا می کند این مجموعه مجوزهای لازم را ندارد به نهادهای ذیربط یا این شرکت مراجعه کند تا مجموعه کامل مجوزها شامل مجوزهای صنایع و زیست محیطی و سایر نهادهای ذیربط به رویت اش برسانیم. این شایعات برای جوسازی علیه این مجموعه درست شده است.

وی در ادامه با برشمردن فعالیت های صورت گرفته درخصوص رعایت مسائل زیست محیطی گفت: صنعت فولاد در گذشته جزو صنایع آلاینده به شمار می رفته ولی امروز در همه کشورهای دنیا از جمله آمریکا و اروپا و سایر کشورها فولاد یک صنعت مهم و استراتژیک و البته سالم تلقی می شود و در مجموعه چادرملو نیز با استفاده از آخرین تکنولوژی ها مدرن دنیا علی رغم وجود تحریم ها تمامی استاندارهای زیست محیطی رعایت می شود.

مصری نژاد افزود: سازمان های نظارتی زیست محیطی نظارت دقیق بر فعالیت ها نظارت دقیق دارند به طوری که برخی بخش ها آنلاین و برخی دیگر به صورت دوره ای و مستمر نظارت می شود و خوشبختانه  مشکلی نیست.

وی ادامه داد طبق قانون مجموعه گندله باید ۳۳۰ هکتار فضای سبز داشته باشد ولی با توجه به علاقه مندی مجموعه تا اکنون بیش از ۴۸۰ هکتار فضای سبز ایجاد شده و هم اکنون با حضور پژوهشگران منابع طبیعی در حال پژوهش درباره بهترین گیاه و درخت در این اقلیم آب و هوایی هستیم که جزو وظایف ما نبوده است.

مصری نژاد مدیر گندله سازی چادرملو اردکان در ادامه این نشست در در خصوص شایعات مطرح شده درباره سرطان زا بودن آلاینده های گندله با تشریح روند تولید و اقدامات زیست محیطی گفت: برای هر حرفی باید شاخص و ملاکی باشد. اینکه چه کسی می گوید این موارد سرطانزا هستند؟ وقتی سازمانی به نام محیط زیست وجود دارد و مدام رسمی و مستمر نظارت می کند و اعلام کرده مشکلی نیست چرا باز دوباره حرف کسانی که تخصصی در این زمینه ندارند را باور می کنید؟

وی با رد قوی این شایعات گفت: چنین حرف هایی از اساس نادرست است و اگر چنین بود کشورهای پیشرفته دنیا صنعت فولاد را جمع کرده بودند.

ادامه در بخش بعدی بخوانید

بخش نظردهی بسته شده است..