نشست خبری مدیرگندله سازی اردکان با خبرنگاران - بخش اول

سهم چادرملو در تحقق ایده مدیران استان برای تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در یزد/ چادرملوی اردکان برند معتبرو باارزش جهانی است

افقی که مسئولان استان در آن سال ها در نظر گرفتند بحث تولید 10 میلیون تن فولاد در سال در استان بود که مسئولان امروز استان از جمله استاندار و معاونین ایشان نیز همچون مسئولان اسبق پیگیر تحقق آن هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به مناسبت روز خبرنگار و به دعوت روابط عمومی شرکت صنعتی معدنی چادرملو نشست خبری با حضور جمعی از خبرنگاران استان یزد با مدیر گندله سازی چادرملو در محل این شرکت عظیم معدنی – صنعتی برگزار شد.  
در ابتدای این نشست طالبی، مدیر روابط عمومی شرکت صنعتی معدنی چادرملو در سخنانی با تبریک روز خبرنگار از اصحاب قلم خواست تحت تاثیر القائات برخی جریان ها در انعکاس مطالب خود قرار نگیرند.
طالبی افزود: بر اساس رسالت خبرنگاری قبل از انتشار هر مطلب و خبری باید از صحت آن مطلع گردند و همه جوانب آن را بررسی و پس از اطمینان از صحت آن را منتشر کنند و آن چیزی که منتشر می شود اصالت داشته باشد.
در ادامه این نشست مصری نژاد مدیر گندله سازی چادرملو اردکان با تبریک روز خبرنگار به تشریح روند فعالیت ها در شرکت صنعتی – معدنی چادرملو پرداخت.
وی به روند حفاری سنگ تا تولید کنستانتره و همچنین تولید گندله و آهن اسفنجی و در نهایت احیا  و تولید نورد پرداخت  بهو نیازها و ساختارهای فنی مورد نیاز این صنعت در اردکان اشاره کرد.
مصری نژاد خاطرنشان کرد: در گذشته و در زمان استاندارهای پیشین یزد طرحی با عنوان تولید سالانه ده میلیون تن فولاد در استان مطرح می شود. ایده کلی این طرح این بوده است که به جای اینکه مواد معدنی به صورت خام از استان خارج شود و در صنایع استان های دیگر فرآوری شود این صنایع در استان ایجاد شده و ارزش افزوده و اشتغال ان برای یزد باشد.
وی ادامه دارد در واقع ایده انتقال آب برای صنعت یزد به جای انتقال ماده خام از یزد به شهرهای دیگر دارای آب از اینجا شکل گرفت و پژوهش های زیادی در خصوص آن صورت گرفت و در نهایت قرار شد استان با اجرای پروژه های انتقال آب علاو هبر رفع مشکلات کم آبی در بخش های مختلف ، آب به صنعت برساند و صنایع عظیم و بزرگ فولادی با ارزش افزوده بالا در استان شکل بگیرد.
مصری نژاد خاطرنشان کرد: افقی که مسئولان استان در آن سال ها در نظر گرفتند بحث تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در سال در استان بود که مسئولان امروز استان از جمله استاندار و معاونین ایشان نیز همچون مسئولان اسبق پیگیر تحقق آن هستند.
وی ادامه داد: بر این اساس چادرملو نیز توان تولید کنستانتره خود را افزایش داد و تصمیم گرفت زنجیره تولید را در داخل استان ایجاد کند که بر این اساس گندله سازی، تولید آهن اسفنجی، فولاد ارفع، فولاد ایرانیان ساخته شده یا در دست ساخت است و رویکرد جهانی و فراملی این شرکت در راستای قرار داد کشور در زمره کشورهای صنعتی قرار داده شده است و امروز چادرملو یک برند معتبر و باارزش در بازارهای جهانی فولاد است و همه شرکت های فعال فولادی در دنیا به امضا و نام چادرملو ارزش و احترام قائل هستند و به جاست این برند در داخل استان نیز مهم تلقی شود.
ادامه در بخش بعدی بخوانید
 

بخش نظردهی بسته شده است..