حضور مدیر کل میراث فرهنگی در انجمن چار سوق اردکان

no-thumbs

مهندس شرافت مدیر کل این اداره در جلسه انجمن چار سوق کویر که در شهرستان اردکان برگزار گردیده بود شرکت نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدر پی دعوت انجمن چارسوق اردکان از مدیر و مسئولین اداره کل و اداره میراث فرهنگی ادرکان جهت حضور در جلسات این انجمن، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد به همراه جمعی از مسئولین و معاونین این اداره و مسئول اداره میراث فرهنگی اردکان در جلسه انجمن چار سوق حضور یافتند.

این گردهمایی هشتمین دوره از سلسه کلاس های اردکان شناسی با موضوع: تاریخچه، جغزافیا، محیط زیست، فرهنگ عامه و ادبیات فولکولوریک(ادبیات مردمی) این شهرستان برگزار می شود قبل از برگزاری رسمی آئین افتتاح این برنامه مناسبتی مهندس شرافت در یک نشست تخصصی و با محوریت روند اجرای طرح پایش بافت تاریخی اردکان و دستاوردهای آن شرکت نمود. در ابتدا دکتر رضا ملاحسینی عضو انجمن چار سوق کویر و مدیر علمی و اجرای این پروژه توضیحات کلی در خصوص روند های طی شده در این طرح تخصصی ارائه نمود که پروسه هایی از قبیل: نحوه تنظیم پرسش نامه ها، برگزاری جلسات آموزش همکاران این پروژه، و شیوه بدیع و تازه مستند نگاری بصورت نسخه الکترونیک از جمله ویژگی های برجسته این برنامه هستند. مهندس شرافت با توجه به غنی بودن و حرفه ای بودن روند تهیه پرسشنامه ها خواهان استفاده از این مدل کار بصورت گسترده تر و با مقیاس وسیع تر و موضوع ثبت بافت تاریخی شهر یزد در فهرست آثار جهانی (یونسکو)شد.

بعد از این نشست تخصصی مهندس شرافت با حضور در کلاس و محل گردهمایی اردکان پژوهان در سخنانی ضمن تأکید بر آشنایی هرچه بیشتر قاطبه مردم بر ضرورت جدی گرفتن موضوعاتی چون: گذشته، حافظه تاریخی، انتقال دست آوردهای نیاکان و بروز شدن آنها در زندگی مدرن را خواستار شد.

در پایان شرافت با آرزوی موفقیت و تعمیم این گونه فعالیت ها به سایر شهرستان های استان به نقش پر رنگ و تأثیر گذار سمن های میراث فرهنگی به عنوان حلقه واسط سازمان میراث فرهنگی و مردم اشاره کرد.

شایان ذکر است این جلسه با حضور ریاست شورای شهر اردکان، بخشدار خرانق و جمعی از اعضاء انجمن چار سوق کویر اردکان در محل خانه خادم عباسی برگزار شد.

بخش نظردهی بسته شده است..