مشاور امور بانوان فرماندار یزد:

باید در راستای تقویت گفتمان زن و خانواده تلاش کنیم

مشاور امور بانوان فرماندار یزد در جمع رابطین منطقه ای کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان یزد گفت: امیدواریم با بهره گیری از نظرات صاحب نظران و اساتید حوزه و دانشگاه بتوانیم در راستای احیاء و تقویت گفتمان زن و خانواده در جامعه مثمر ثمر باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز، جلسه ساماندهی و تبادل نظر پیرامون برنامه های آموزشی و فرهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان و همچنین برنامه ریزی به منظور برگزاری همایش نقش زنان در مدیریت بهینه مصرف آب با حضور فرماندار، مشاور امور بانوان فرمانداری، رئیس روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب و مسئولین دبیرخانه ها و رابطین منطقه ای کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان برگزار شد.

" خدیجه نجفی " در ابتدای این جلسه در باب اهمیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که می فرمایند:« درواقع باحضورزنان درمساجد،مربیان جامعه تربیت دینی پیدامیکند. زنان باحضور در مساجد هم نقش عبادی و هم نقش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود را ایفا می کنند» اظهار داشت: بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اگر کارکرد واقعی مساجد احیاء شود و زنان بتوانند در قالب نقش های عبادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود به ایفای نقش بپردازند، قطعاً موجب بالا رفتن سطح آگاهی و سپس موجب تربیت نسل سالم می شود.

مشاور امور بانوان فرماندار یزد با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمنان در راستای سست نمودن بنیان خانواده افزود: دشمنان از طریق حربه های مختلف به دنبال از بین بردن سبک زندگی ایرانی – اسلامی هستند، لذا کانون های فرهنگی و هنری مساجد می تواند با ظرفیت عظیم مساجد، اجرای برنامه های پر محتوا و تأثیرگذار با توجه به نیاز و ضرورت جامعه به مقابله با این تهدیدها و چالش ها بپردازد.

" نجفی " خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهره گیری از نظرات صاحب نظران و اساتید حوزه و دانشگاه بتوانیم در راستای احیاء و تقویت گفتمان زن و خانواده در جامعه مثمر ثمر باشیم.

وی خواستار تدوین و اجرای برنامه های آموزش خانواده در راستای اهداف و شرح وظایف کانون ها شد و تصریح کرد: باید بانوان را از نظر علمی و معنوی تقویت سازیم تا بتوانند در مسیر منویات رهبری نقش آفرین باشند.

در ادامه این جلسه رئیس روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اظهارداشت : کشور ما از لحاظ جغرافیایی در یک منطقه خشک واقع شده و میزان بارندگی درکشور ما (۲۵۰میلیمتر ) یعنی یک سوم میزان جهان (۷۵۰ میلیمتر ) می باشد .

وی میانگین بارندگی در استان یزد را ۱۰۰ میلیمتر در سال و شهر یزد را ۶۰ میلیمتر در سال عنوان کرد و افزود : کمبود آب در استان ما به مراتب بیشتر از سایر شهرها می باشد .

" شرعیاتی" اظهار داشت : یکی از دلایل کمبود آب ، برداشت های بی رویه و هدر دادن آب در بخش کشاورزی ، مصارف صنعتی و خانگی می باشد.

در این جلسه هر یک از رابطین کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان یزد به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون دستور کارهای جلسه ارائه نمودند.

بخش نظردهی بسته شده است..