فرماندار یزد:

زنان وظیفه شناس در شکل گیری خانواده موفق تأثیرگذارند

فرماندار یزد در جمع رابطین منطقه ای کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان یزد گفت: زنان و مادران وظیفه شناس در شکل گیری خانواده های موفق تأثیرگذار هستند و ما در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شاهد بودیم که بخش قابل توجهی از موفقیت ها، نشأت گرفته از مشارکت و حضور زنان بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز، فرماندار یزد در جمع رابطین منطقه ای کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان یزد حضور یافت.

" محمود شاکری شمسی " در این جلسه با بیان اینکه مساجد در دین اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است اظهار داشت: مسجد در دوران صدر اسلام و هم چنین در دوران انقلاب اسلامی محلی برای تصمیم گیری های مهم، آموزش، رفع نیازهای مردم ، آماده کردن مردم برای دفاع از دین و کیان خود و رسیدگی به مشکلات افراد ابن سبیل و … بوده است.

فرماندار یزد ضرورت برقراری ارتباط با نسل جوان و پاسخگوئی به نیازها و سئوالات آنان را یادآور شد و تصریح کرد: هنرمندی افراد به این است که در شرایط حاضر با استفاده از روش های نوین به دنبال پاسخ دادن به مسائل و مشکلات پیش روی جوانان باشند.

وی اضافه کرد: اگر امروز به دنبال رفع نیازهای جوانان با روش های مختلف نباشیم، دشمنان به طرق مختلف این قشر تأثیرگذار را به سمت خود جذب و بر اساس اهداف خود هدایت می نمایند.

" شاکری شمسی " در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) درباره نقش تأثیرگذار زنان در جامعه که می فرمایند : « مرد از دامن زن به معراج می رود » گفت: زنان و مادران وظیفه شناس در شکل گیری خانواده های موفق تأثیرگذار هستند و ما در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شاهد بودیم که بخش قابل توجهی از موفقیت ها نشأت گرفته از مشارکت و حضور زنان بود.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد کانون های فرهنگی و هنری مساجد را محلی برای حضور و مشارکت بانوان در فعالیت های مختلف دانست و افزود: دولت یازدهم هر گونه حمایتی را از این کانون ها و سازمان های مردم نهاد فعال به ویژه در حوزه بانوان انجام خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم اگر زنان دارای فعالیت های اجتماعی باشند در زندگی خود دارای روحیه بالاتری بوده و در تربیت فرزندانی که بتوانند در آینده پذیرایی مسئولیت های اجتماعی باشند، موفق ترند.

" شاکری شمسی " در ادامه با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری تصریح کرد:بعد از انقلاب اسلامی و با شکل گیری انتخابات، زنان نیز در این عرصه حضور چشمگیری داشته اند.

فرماندار یزد اضافه کرد: زنان می توانند به عنوان قشر تأثیر گذار در جامعه در عرصه انتخابات با حضور و شناساندن افراد دارای سوابق ارزشمند نیز به ایفای نقش بپردازند.

وی در بخشی دیگر با اشاره به مشکل کم آبی استان در سال های اخیر اظهار داشت: در استان یزد به طور میانگین شاهد ۱۰۰ میلی متر بارش باران در طول سال هستیم که بخش قابل توجهی آن بدون جذب در سفره های زیر زمینی به علت گرما، تبخیر می شود.

فرماندار یزد همچنین اعلام کرد: براساس آمارهای موجود با توجه به برداشت آب از سفره های زیر زمینی هر ساله بین ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلیون متر مکعب از این منابع کاسته می شود که قطعاٌ موجب چالش های جدی در آینده خواهد شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی مدیران و کارشناسان شرکت آبفا در تابستان سال گذشته با مشکلات قابل توجهی نظیر قطعی و یا جیره بندی در توزیع آب شرب مواجه نشدیم و امیدواریم در سال جاری نیز با همکاری مردم و برنامه ریزی مدیران ذیربط با مشکل حادی روبرو نشویم .

" شاکری شمسی " با اشاره به نقش زنان به عنوان مدیران مؤثر در یک خانواده تصریح کرد: امیدواریم تا خانواده های یزدی با پرهیز از اسراف آب ، زمینه بهره مندی دیگر شهروندان را از آب شرب با کیفیت فراهم نمایند.

فرماندار یزد در پایان خاطر نشان کرد: متولیان امر در زمینه بهره وری بالای آب ، پایین آوردن ضریب هدر رفت آب ، تغییر شیوه و الگوی آبیاری در بخش کشاورزی ، جداسازی آب شرب از آب فضای سبز و شهروندان نیز در مدیریت درست مصرف آب می بایست تلاش نمایند.

بخش نظردهی بسته شده است..