پیام نماینده اردکان به مناسبت روز خبرنگار

no-thumbs

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز خبرنگار در پیامی آورده:خبرنگاران این مرز بوم با شکیبایی در برابر محدودیت های مادی و معنوی فراوان طی سالهای گذشته پیوسته وظیفه اصلی خود را به شایستگی ایفا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدر بخشی از پیام محمدرضا تابش ضمن گرامیداشت یاد شهید والامقام محمود صارمی امده است : نمایندگی افکار عمومی برای نظارت بر عملکرد و بویژه گفتار و رفتار مسوولان و شفاف سازی نقاط پیدا و پنهان عرصه های اجرایی و تصمیم گیری از یکسو و روشنگری پیرامون تخلفاتی که بویژه در چند سال اخیر منجر به افشای سوء استفاده های گسترده مالی و قانون گریزی و تضییع حقوق مردم و دست اندازی به بیت المال شد این نقاط برجسته عملکرد خبرنگاران مستقل و آزاد است.

در این پیام آمده است : تنویر افکار عمومی و ارتقاء اطلاعات و آگاهی مردم از وظایف مهمی است که خبرنگاران با پذیرش مسئولیت خطیر و دشوار خود بدان همت گمارده اند.
تابش در ادامه از مسوولان خواست تا بیش از پیش امنیت فکری و جانی خبرنگاران را فراهم ساخته و در تأمین نیازهای مادی و معنوی این قشر تلاش کنند.
در این پیام می خوانیم : بدون تردید از مهم ترین روشهای توسعه فکری و فرهنگی کشور و سالم سازی محیط های کسب و کار و اجرای قوانین، فرصت آفرینی برای حضور گسترده و موثر خبرنگاران آزاده و مستقل در عرصه خبری است که باید همگان به سهم خود در تحقق آن تلاش نمایند.
شهید محمود صارمی مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف بود که سال ۱۳۷۷ در جریان کشتار دیپلمات های ایرانی در مزار شریف به شهادت رسید ، شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد این رخداد، ۱۷ مرداد ماه را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..