امام جمعه میبد:صداقت و امانت ازاصول بنیادی حوزه رسانه

no-thumbs

امام جمعه میبد با بیان اینکه خبرنگاران درمعرض بیشترین آسیب ها قرار دارند از صداقت و امانت بعنوان شاخصه های اصلی حوزه رسانه یاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزحجت الاسلام علیرضا اعرافی  در مراسم تقدیر از خبرنگاران با بیان اینکه ارزیابی ما از مجموعه حرکت رسانه های مکتوب و مجازی میبد مثبت است افزود: مجموعه رسانه های شهرستان سالم، فعال، خدوم و بی توقع هستند درحالی که درآمدی در این کارها نیست، خبرنگاران بسیجی وار و بی توقع با یک رویکرد اجتماعی فعالی و انقلابی عمل می کنند.

وی افزود: مجموعه اطلاع رسانی و خبرنگاری در شهر ،بخش ها و نقاط مختلف شهرستان میبد از حوزه صدا و سیما وسایر رسانه هامجموعه فعال و پرکاراند و ارزیابی ما مثبت است .
اعرافی گفت: طبیعت انسان با خبریابی و خبررسانی گره خورده است و در تار و پود شخصیت انسان نهفته است .
وی افزود: خبر باید بر پایه های صداقت امانت و معطوف به رشد و همه جانبه بشر تنظیم شود این اساس منطق اسلام و انسانی است .
امام جمعه میبد گفت:نکته دیگردرحوزه خبر اولویت هاست که خیلی مهم است مجموعه خبررسانی باید تحلیل جامعی هم در باره جامعه داشته باشند خبررسانی که بر اساس تئوری و تحلیل و منطق نباشد نمی تواند خبرگزاری و خبرنگاری درستی دربیاید .
اعرافی با اشاره به ارزشهای اخلاقی در حوزه رسانه خاطر نشان کرد: همه ارزشهای اخلاقی خوب است اما درقلمروهایی که برد بیشتری دارد خطای آنجا هم بیشتر مورد توجه است .
اعرفی تصریح کرد:رسانه ها در حوزه دانش و تحقیق شهر، آموزش و پرورش ،هنر، اصل مقوله غیر بومی ها برای استان و شهرستان ،صنایع کوچک دستی مورد توجه و نقد و آینده نگری شود و رسانه ها بیشتر روی این موارد کار کنند.
در این مراسم از خبرنگاران فعال شهرستان میبد بویژه خبرنگار ایرنا با لوح تقدیر قدردانی شد.
شهرستان میبد با ۹۵ هزار نفر جمعیت در ۵۰ کیلومتری شمال یزد واقع است.ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..