تدوین سند راهبردی مبارزه با دخانیات در ‌یزد ‌

no-thumbs

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد از تدوین سند راهبردی دخانیات در استان خبر داد و تاکید کرد: دخانیات و اعتیاد یک موضوع پیچیده و دارای ابعاد مختلف است بنابراین در حل و فصل آن باید به همه ابعاد موجود توجه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز"مجید جوادیان زاده" در نشست استانی دخانیات با بیان این که ماهیت این سند‌ اجرایی است، تصریح کرد: این سند راهبردی، سه مرحله را دنبال می‌کند به نحوی که در مرحله اول جایگاه فعلی استان از طریق آمار و ارقام مشخص می‌شود که در این راستا باید دستگاه‌های اجرایی وارد شوند و آمار و ارقام لازم را ارائه دهند.

 

وی ادامه داد: بخش دیگری از سند نیز چشم‌اندازها و اهداف است که مشخص می‌کند، باید به چه سمت و سویی حرکت کنیم و بخش سوم نیز شامل استراتژی‌هایی است که از طریق آن از نقطه شروع به نقطه هدف خواهیم رسید.

 

وی با تاکید بر تلاش برای تدوین این سه مرحله، عنوان کرد: خوشبختانه در رابطه با کار اجرای سند با توجه به همدلی و همراهی همگانی مشکلی نداریم، هر چند که ممکن است در راهکارها و شیوه‌ها، یک سری اختلافات وجود داشته باشد که باید در این راستا از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم تا تمام رویکردها و فعالیت‌ها را هم سو کنیم.

 

این مقام مسئول با اشاره به این که آسیب‌های اجتماعی از پیچیدگی‌های خاص خود برخوردار هستند، گفت: بحث دخانیات و اعتیاد یک موضوع پیچیده است و ابعاد مختلفی دارد، بنابراین در حل و فصل آن باید به همه ابعاد موجود توجه شود.

 

وی یادآور شد: اگر خواسته باشیم قلیان یا هر چیز دیگری را از جامعه حذف کنیم، باید جایگزین درستی را برای آن تعریف کنیم.

 

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری عنوان کرد: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان انجمن‌های محلی در بخش عمده‌ای از ماموریت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی وارد می‌شوند، چون با لایه‌های مختلف اجتماعی در تماس هستند و تاثیرگذاری بهتری در جامعه دارند.

 

وی با اشاره به این که شبکه‌های اجتماعی یک ظرفیت است، گفت: باید شبکه‌های اجتماعی نیز در این سند دیده شود و در این مورد بررسی کنیم که چه نوع محتواهایی را برای کاهش دخانیات می‌توان داشت که در این شبکه‌های اجتماعی دائم جریان داشته باشد.

 

جوادیان زاده در پایان سخنان خود با بیان این که باید براساس اصول مدیریت استراتژیک، یک سند جامع و کامل تدوین شود اظهار کرد: اگر یک سند جامع و کاملی داشته باشیم که مبنای کار و ارزیابی دستگاه‌های اجرایی باشد، در حقیقت یک امتیاز است که امیدواریم بعد از تدوین آن مرحله به مرحله اجرا شود و شاهد هر چه سریع‌تر حذف شدن این آسیب در جامعه باشیم.

بخش نظردهی بسته شده است..