درخواست استاندار یزد از خبرگزاری دولت:

زمانی که نقدی به عملکرد دولت وارد می شود،ایرنا برای روشن کردن موضوع اقدام کند/خبرگزاری های وابسته مطالب را با عینک خاص انعکاس می دهند

استاندار یزد گفت:زمانی که نقدی به عملکرد دولت وارد می شود، ایرنا باید با حساسیت بیشتری نسبت به شفاف سازی و روشن کردن موضوع برای مردم اقدام کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزاستاندار یزد گفت : خبرگزاری جمهوری اسلامی 'ایرنا' به عنوان رسانه نظام و دولت همواره در انتشار اخبار، منافع ملی و مصالح عمومی را مدنظر قرار داده و در تولید محتوا نیز به این مهم توجه لازم را دارد.

 سیدمحمد میر محمدی  در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد که به مناسبت روز خبرنگار انجام شد افزود : قدرت نفوذ ایرنا باید به گونه ای باشد که بتواند آثار نامطلوب برجای مانده از برخی رسانه ها را پاک کرده و مسایل مختلف را به مسوولان انتقال دهد.

استاندار یزد با بیان اینکه برخی رسانه ها آب را گل آلود نشان می دهند گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی در این بین نقش حساسی بر عهده دارد زیرا هدف و تلاش ایرنا شفاف سازی اخبار و اقناع مخاطب است.
وی با گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران متعلق به همه اقشار جامعه و توده های مختلف مردم هستند و باید با عملکرد مطلوب خود، تعلق خاطر مردم را بیش از پیش فراهم کنند.
استاندار یزد با اشاره به تمایز کارکرد خبرگزاری جمهوری اسلامی با دیگر رسانه ها افزود: ایرنا علاوه بر اطلاع رسانی، نقش شفاف سازی و پاسخگویی نیز بر عهده دارد.
میرمحمدی افزود: زمانی که نقدی به عملکرد دولت وارد می شود، ایرنا باید با حساسیت بیشتری نسبت به شفاف سازی و روشن کردن موضوع برای مردم اقدام کند.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد با ابراز خرسندی از سیاست خبرگزاری ایرنا مبنی بر توجه به موضوع کیفیت در محتوا اظهار کرد: پرداختن به مسایل کمی در عرصه اطلاع رسانی اثرگذاری چندانی ندارد و توجه به کیفیت سبب ایجاد انگیزه و ترغیب مخاطب برای پیگیری اخبار می شود.
میرمحمدی با اشاره به تعدد رسانه ها و موضوع بمباران خبری در برهه کنونی گفت: خبرگزاری ایرنا باید با ارزیابی شرایط و علاقه مخاطبان به انعکاس اخبار مدنظر و مورد نیاز آنها اهتمام ورزد.
استاندار یزد تصریح کرد: معمولا خبرگزاری های وابسته به گروه ها و جناح های خاص، مطالب را با عینک خاص خود انعکاس می دهند اما دولت خدمتگزار توجهی به مسایل گروهی ندارند.
وی با تاکید بر نقش و اهمیت خرد جمعی در تولید کیفی محتوا افزود: این موضوع مستلزم در اختیار داشتن نیروی انسانی مجرب است.
استاندار یزد با قدردانی از تلاش های خبرنگاران ایرنا مرکز یزد در عرصه اطلاع رسانی استان تصریح کرد: رسانه ها نقش مهمی در جامعه بر عهده دارند و مسوولان باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.
میرمحمدی افزود: قرار نیست به مسایل جنبه گروهی و جناحی بدهیم بلکه تمامی مسایل مورد نظر ما ملی است.
وی خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم ابهامات مردم را به گونه ای رفع کنیم که موضوعی بی پاسخ نماند.
محمود صارمی مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف در سال ۱۳۷۷در جریان شهادت دیپلمات های ایرانی در مزار شریف به شهادت رسید و شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد این رخداد، ۱۷ مرداد ماه را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.
خبرگزاری ایرنا افتخار دارد که شهدای دیگری از جمله مسعود مشایخی، حسین فرهادی کوهپایه، علی نبی پور انگجی، سپهدار ساجدی، سیدمهدی میرافضلی، داریوش گودرزی کیا را نیز طی دوران هشت سال دفاع مقدس و سانحه هوایی تقدیم کرده است.
همچنین کاظم اخوان خبرنگار و عکاس خبرگزاری خبرگزاری جمهوری اسلامی یکی از چهار دیپلمات ربوده شده ایران در لبنان در سال ۱۳۶۱ است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..