وقتی مسئولان یزدی خبرنگار باشند

no-thumbs

هفدهم مرداد روز خبرنگار است، خبرنگارانی که همواره با تعهد، امانت‌داری و صداقت، قلم می‌زنند تا توجه مسئولان را به حل مشکلات جامعه معطوف کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزروز خبرنگار فرصتی شد تا روزنامه همشهری با مسئولان اجرایی استان گفت‌وگو کند و از آنها بپرسد که اگر خبرنگار بودند، چه می‌کردند و چه می‌نوشتند؟

بررسی تغییرات اجتماعی و فرهنگی استان
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: من اگر خبرنگار بودم، سوژه‌های اجتماعی و فرهنگی و مشکلاتی را که در این حوزه‌ها در دو دهه اخیر با آن مواجه هستیم، ریشه‌یابی و بررسی می‌کردم. «علی‌غیاثی» افزود: سعی می‌کردم با نگاه موشکافانه و علت‌یابی عمیق، دلیل تغییرات اجتماعی و فرهنگی استان را نسبت به گذشته بررسی کنم و علت کمرنگ‌شدن شاخص‌های خوب گذشته را پیدا می‌کردم. وی عقیده دارد که در صورتی که خبرنگار باشد، مسائل اقتصادی، نقش صنعت بر اجتماع و فرهنگ مردم، مهاجرت‌ها، حضور اتباع خارجی، بیکاری، فقر و فقر فرهنگی را سوژه خبری خود قرار می‌دهد. این مسئول همچنین، از عملکرد روزنامه همشهری استان یزد و محتوای آن تقدیر و روند سوژه‌یابی و پیگیری مشکلات از سوی خبرنگاران این روزنامه در استان را مطلوب ارزیابی کرد.

درمان آلام مردم
فرماندار شهرستان خاتم با بیان اینکه خبرنگار باید به فکر اصلاح جامعه باشد، گفت: خبرنگار باید به ریشه‌یابی مشکلات جامعه اقدام کرده و خود را از مردم بداند. «محمد زاده‌رحمانی» افزود: من اگر خبرنگار بودم، به دنبال سوژه‌های مردمی بودم تا با پیگیری و بررسی آنها، باعث تسکین آلام مردم شوم. وی ادامه داد: همچنین در صورتی که خبرنگار بودم از سوژه‌هایی که باعث چالش مسئولان باشد، غافل نمی‌شدم.

بررسی دلایل حرکت‌های ضد فرهنگی
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به حرکت‌های مغایر با فرهنگ شهر و دیارمان در دهه‌های اخیر گفت: در صورتی که خبرنگار بودم، حرکت‌ها و رفتارهایی را که امروزه به عنوان یک حرکت مغایر با فرهنگ یزدی در حال شکل‌گیری است، با نگاه کارشناسی بررسی می‌کردم. «حسن مفیدی» افزود: خبرنگار نقش مهمی در توسعه شهر و استان دارد و با تهیه و انتشار گزارش‌ها، می‌تواند در این مسیر تاثیرگذار باشد. وی با تاکید بر اینکه رفتارهای امروز اجتماعی با بطن فرهنگی و اجتماع یزد تضاد دارد، ادامه داد: خبرنگاران باید به این موضوع اهمیت دهند و نسبت به تولید محتوا و انتشار آن اقدام کنند. وی ادامه داد: درگیری استان با مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی در شرایطی که استان، برند فرهنگ کشور است، باید از سوی خبرنگاران مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

آب؛ مهم‌ترین مساله استان
دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان نیز عقیده دارد در صورتی که خبرنگار باشد مهم‌ترین مساله امروز استان را که آب است پیگیری می‌کرد؛ چرا که خبرنگاران باید به این موضوع، نگاه عمیقی داشته باشند. «داود پاک‌طینت» با بیان اینکه امانت‌داری، مهم‌ترین ویژگی یک خبرنگار حرفه‌ای است، ادامه داد: خبرنگار باید اطلاعات و اخبار را صادقانه مطرح و منتشر کند. وی با اشاره به روند کاری روزنامه همشهری استان یزد در انتشار مشکلات استان، گفت: همشهری، روزنامه‌ای اجتماع‌محور و از متن مردم است که با مشی اعتدالی خود همان‌طور که از نامش پیداست، «همشهری» مردم یزد است.

سختی‌های حرفه خبرنگاری
معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: خبرنگار باید چشم بینای مردم و جامعه باشد، در مسیر اهداف نظام قلم بزند و اخبار و رویدادهای جامعه را با صداقت و تعهد کاری به گوش مردم و مسئولان برساند. «محسن ذاکرنیا» افزود: من هرگز به اینکه روزی در جایگاه خبرنگار، فعالیت کنم فکر نکرده‌ام، چرا که این حرفه را کاری سخت و دشوار می‌دانم.

هر اتفاق خبری؛ یک جاذبه گردشگری
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه خبرنگار چشم بیدار جامعه است، افزود: انتظاری که از خبرنگاران داریم، نگاه موشکافانه به واقعیت‌ها است.«سیدمصطفی فاطمی» گفت: خبرنگاران حوزه گردشگری با بررسی هر اتفاق خبری می‌توانند یک جاذبه گردشگری ایجاد کنند، همان‌طور که در کشورهای خارجی شاهد ایجاد این جاذبه‌ها از سوی خبرنگاران هستیم. وی ادامه داد: اگر خبرنگار بودم، فعالیت در عرصه خبری را فقط در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی انتخاب می‌کردم، هر چند در گذشته نیز در این زمینه فعالیت‌ کرده‌ام. فاطمی سپس به نحوه کار روزنامه همشهری استان یزد اشاره کرد و گفت: عملکرد این روزنامه و خبرنگارانش در استان یزد منجر به پیگیری مطلوب اخبار حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان در ۲ سال اخیر شده است که عملکردی مطلوب است.همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..