تمجیدرییس دانشگاه آزاد یزد از دولت تدبیر

no-thumbs

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: تدبیر، تعامل، قانون گرایی و شایسته سالاری در دولت یازدهم مشهود است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدرضا اسلامی  در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد از سیاست های در نظر گرفته شده توسط دولت تدبیر و امید ابراز خرسندی کرد.

وی همچنین با گرامیداشت ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی، روز خبرنگار را به خبرنگاران ایرنا یزد تبریک گفت.
رییس دانشگاه آزاد واحد یزد با اشاره به سیاست جدید دانشگاه آزاد مبنی بر ارتقای کیفیت آموزشی اظهار کرد: بی مهری های دولت قبل سبب شد این دانشگاه که همواره رتبه نخست پذیرش دانشجو را در اختیار داشت به رتبه دوم نزول کند اما در دولت تدبیر و امید بار دیگر به جایگاه خود در صدر بازگشت.
اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد به رغم تلاش هایی صورت گرفته تا سال ۱۳۸۹ دارای ظرفیت اندکی از نظر رشته های تحصیلی زیر پوشش داشت که در این سال با طرح تجمیع یک و تاسیس شعبه علوم و تحقیقات، خدمات گذشته تکمیل شد و ظرفیت رشته های تحصیلی در آن ارتقا یافت.
وی شمار دانشجویان دانشگاه آزاد در استان یزد را ۲۵ هزار نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۵ هزار و ۷۰۰ دانشجو در واحد یزد و ۹ هزار ۳۰۰ دانشجو در سایر واحدها و مراکز دانشگاه آزاد تحصیل می کنند.
رییس دانشگاه آزاد واحد یزد اضافه کرد: سرانه فضای آموزشی این دانشگاه در حالی ۱۱.۵ متر مربع است که استاندارد این سرانه در کشور ۱۰ متر مربع است.
وی با اشاره به فعالیت ۳۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد واحد یزد ادامه داد: ۵۰۰ استاد نیز به صورت حق التدریس در این دانشگاه فعالیت می کنند.
اسلامی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برای سال تحصیلی پیش رو ۵۰ عضو هیات علمی در رشته های جدید جذب می کند که از این بین ۲۰ عضو هیات علمی در رشته های پزشکی و بقیه در رشته های غیرپزشکی مشغول خواهند شد.
وی ادامه داد: در دوره مدیریتی حمید میرزاده در دانشگاه آزاد اسلامی، برای نخستین بار زمان طی مراحل جذب اعضای هیات علمی از یک و نیم سال به ۶ ماه کاهش یافت.
رییس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیز با اشاره به تشکیل هفت شورای تخصصی در هیات امنای این دانشگاه گفت: این شوراها در حوزه های اداری و مالی، پژوهشی، برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان، آموزشی و تحصیلات تکمیلی، عمران و استان، دانشجویی و فرهنگی و زنان فرهیخته فعالیت می کند.
محمدحسین جعفری با بیان اینکه تشکیل این شوراها چندی پیش در طرح تجمیع ۲ دانشگاه آزاد ابلاغ شده است افزود: بسیاری از تصمیمات و برنامه های اجرایی دانشگاه آزاد پس از تصویب در این شوراها عملی می شود.

 

بخش نظردهی بسته شده است..