رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد خبر داد:

ارتباط با عمان، روسیه و مجارستان در دستور کار اتاق بازرگانی یزد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد با تاکید بر توسعه صادارت از استان یزد به سایر کشورها گفت: ارتباط با کشورهای عمان، روسیه و مجارستان در دستور کار اتاق بازرگانی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدرضا قمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: موضوع رفع تحریم و توافق‌ها گرچه هنوز موانع را برنداشته اما تا شش ماه آینده این موانع رفع خواهد شد و اتاق بازرگانی در زمینه گسترش مبادلات تجاری اقتصادی تلاش دارد.

وی ادامه داد: در مبادلات تجاری اقتصادی قصد بر واردات نداریم بلکه بر این امر معتقدیم که سرمایه‌گذاری باید به صورت مشترک باشد تا ضمن حفظ و ایجاد اشتغال، توسعه تجاری و اقتصادی را هم داشته باشیم.

این فعال اقتصادی افزود: حرکت‌های اولیه در این زمینه آغاز شده تا از کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه به صورت جدی پذیرش و اعزام هیئت تجاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: با برخی کشورها به طور جدی تعاملات و روابط اقتصادی را گسترش خواهیم داد که در سال جاری برای سه کشور عمان، روسیه و مجارستان برنامه جدی در دستور کار اتاق بازرگانی داریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد با اشاره به نقش برندسازی در توسعه صنایع کوچک اظهار داشت: بحث برند و برند یک چند‌ سال است در اقتصاد به ویژه روابط بین‌الملل مطرح است که همه با آن آشنا هستند.

وی ادامه داد: موضوع مهم، شکل برندسازی است که ابتدا به نوآوری و خلاقیت برمی‌گردد و بعد به کیفیت و رضایت مشتری تکیه دارد که به یک‌باره هم اتفاق نمی‌افتد و به زمان نیاز دارد.

این فعال اقتصادی عنوان کرد: کسی که به دنبال تبدیل تولید به برند است، باید مقاومت و حوصله داشته باشد و کالا را با قیمت و کیفیت مناسب عرضه کند و خدمات پس از فروش نیز داشته باشد تا جایگاه خود را کسب کند که این امر مستلزم هزینه است.

وی بیان داشت: کسی که برند نداشته باشد، برای توزیع و فروش در شرایط فعلی مشکل دارد و نکته حساس و مهم این است که اگر واحدی به برند رسید، نگه داشتن آن سخت‌تر از راه انداختن است چرا که باید محکم پای آن ایستاد و اگر ذره‌ای کم گذاشته شود، رقبا پیش می‌افتند و فعالیت او به شکست منجر می‌شود.

قمی تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما واحدها بر این تصور هستند که بدون برند می‌توانند فروش داشته باشند، شاید این تفکر در برهه‌ای از زمان درست بوده اما در درازمدت جوابگو نخواهد بود و می‌بینیم امروز این رویه جواب نمی‌دهد و مشکلاتی را برای واحدها رقم زده است اما واحدهایی که برند بوده‌اند، اکنون نیز در فروش خود ایستاده‌اند و با حفظ بازار خود در داخل و خارج به کار خود ادامه می‌دهند.

وی با تاکید بر فعالیت جمعی و گروهی صنایع کوچک عنوان کرد: واحدهای کوچک اگر به صورت تک‌روی بخواهند جلو بروند، با سختی روبه‌رو هستند اما منطق بر این است تا به صورت تشکلی، کانونی و انجمنی و حتی کنسرسیومی اداره شوند و یک برندی را برای کل مجموعه در نظر بگیرند با این کار هزینه‌های خود را کم کنند.

قمی در راستای اقدامات حمایتی اتاق از صنایع کوچک عنوان کرد: یکی از وظایف اتاق‌ها، حمایت از تشکیل این کانون‌ها و انجمن‌ها است که امکانات آن را هم از نظر مشاوره و هم از نظر آموزش داریم حتی اگر کارشناسان اتاق در بررسی‌ها تشخیص بدهند، این امکان وجود دارد که کمک مالی نیز داشته باشیم.

وی افزود: متاسفانه اغلب واحدها بازارهای خاص خود را دارند و چندان تمایل به فعالیت گروهی ندارند اما اگر یک‌صدا و متحد کار کنند از اتاق استان و ایران نیز مورد حمایت قرار می‌گیرند.

رئیس اتاق بازرگانی یزد عنوان کرد: بازار ایران به این شکل باقی نخواهد ماند و پیشرفت قابل توجهی را به خود خواهد دید با حضور رقبا ادامه کار برای واحدهای کوچک دشوار خواهد شد و به تعطیلی خواهند رسید.

بخش نظردهی بسته شده است..