باحضور مدیرکل بنیاد شهید استان:

از خانواده خبرنگار شهید ابرکوه تجلیل بعمل آمد

مدیرکل بنیاد شهید استان یزد به مناسبت روز خبرنگار با حضور در منزل پدر شهید علی اکبر کارگرا برقوئی خبرنگار شهید استان یزد از ایثار و فدارکاری خانواده این شهید تجلیل کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز در این دیدار که فرماندار و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ابرکوه حضور داشتند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت : شهدابا نثارخونشان اقتدار و عظمت مضاعفی به انقلاب اسلامی ایران دادند.
احمد ابراهیمی خاطرنشان کرد : درس پایداری شهدا و خانواده معظم شهدا برای همه باید الگو باشد چرا که شهدا برای رضای خدا درراه دفاع از میهن به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
برادر شهید کارگر نیر در این دیدار گفت : علی اکبر کارگر ابرقویی خبرنگار شهیدی از شهرستان شهید پرور ابرکوه استان یزد در درس و اخلاق سرآمد بود.
ابوالفضل کارگر به مناسبت روز خبرنگار افزود : برادرم در زمان تحصیل از حیث اخلاق و وضعیت درسی ممتاز بود و همزمان با انقلاب و تعطیلی مدارس شور وشوقی وصف ناپذیر برای شرکت در تظاهرات و راهپیمائیها نشان می داد .
وی از جمله فعالترین نیروها جهت حفاظت و پاسداری از دستاوردهای انقلاب و صفای روح ، سادگی ، اخلاص و اخلاق وی زبانزد عام و خاص بود و چیزیکه بیشتر از همه دل دوستان این شهید را در فراقش می آزارد همین صفای روح وسادگی علی بود.
کارگر ادامه داد : شهید علی اکبر همیشه و حتی دروصینامه اش سفارش می کرد که فکر نکنید تنها سنگر شما جبهه های جنگ خواهد بود بلکه هر کاری که شما به نفع اسلام و قرآن انجام دهید آنجا سنگر شماست و آنرا مستحکم نگه دارید.
به گفته برادر این شهید گرانقدر ، علی اکبر در آغاز انقلاب اسلامی در روزنامه نوپای جمهوری اسلامی بعنوان خبرنگار مشغول بکار شد.
ابوالفضل کارگرتصریح کرد: این شهید گرانقدر با شغل شریف خبرنگاری در راستای اهداف انقلاب و امام راحل گام برداشت.
به گفته وی شهید کارگر در همین زمان که به شغل شریف خبرنگاری مشغول بود داوطلبانه به جبهه های جنگ شتافت و در راه انقلاب و اسلام در عملیات پیروزامندانه والفجر ۸ درمنطقه عمر الرصاص بدرجه رفیع شهادت نائل آمد و جسم مطهرش مفقود که پس از ۸ سال توسط گروه تفحص پیکر مطهرش پیداشد.
شهید محمود صارمی مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف بود که سال ۱۳۷۷ در جریان کشتار دیپلمات های ایرانی در مزار شریف به شهادت رسید ، شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد این رخداد، ۱۷ مرداد ماه را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) افتخار دارد که شهدای دیگری نیز از جمله مسعود مشایخی، حسین فرهادی کوهپایه، علی نبی پور انگجی، سپهدار ساجدی، سیدمهدی میرافضلی، داریوش گودرزی کیا را طی دوران ۸ سال دفاع مقدس و سانحه هوایی تقدیم کرده است.

بخش نظردهی بسته شده است..