هفته فرهنگی و هنری شهرستانهای استان در یزد

no-thumbs

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه رویکرد دولت تدبیر سخت گیری های بی مورد نیست،بلکه پایبندی به قانون است،اظهار داشت:تسهیل در امور فعالیت های فرهنگی و هنری در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلی غیاثی ندوشن در نشست صمیمانه با مسئولان انجمن های فرهنگی و هنری و جمعی از هنرمندان شهرستان مهریز با بیان این مطلب گفت: تقویت انجمن های فرهنگی و هنری در الویت جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته برخی زیرساخت های فرهنگی دچار آسیب شده است،تصریح کرد:امیدواریم با تفویض اختیاراتی که درحوزه فرهنگ و هنر به استان یزد شده است بتوانیم قدم های روبه جلو تربرداریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه به نقش مهم انجمن های فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت:اگر فعالیت های فرهنگی و هنری با مردم و لایه های اجتماعی جامعه پیوند نخورد،موفق نخواهد بود.
وی با تاکید بر این نکته که انجمن های فرهنگی و هنری باید فعالیت های خود رابه سمت و سوی ذائقه مردم روانه نمایند،تصریح کرد:فرهنگ و هنراز بطن و متن زندگی مردم است.
غیاثی ندوشن افزود:تجربه نشان داده شده است که هر وقت در برنامه ای مردم حضور حداکثری داشته اند،برنامه مورد نظر به بهترین نحو ممکن و باشکوه برگزار شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخشی دیگر از سخنانش خواهان تبادل تجربیات هنرمندان شهرستانی با دیگر شهرستانهای استان و کشور شد.وی ادامه داد:بنا داریم هفته فرهنگی شهرستانهای استان یزد را درمرکز استان برگزار نماییم.
به گفته وی باتوجه به برخی از تفاهم نامه های انجام شده مقرر شده است آثار هنرمندان شهرستانی در دیگر شهرستانها و مرکز استان به طور متناوب درمعرض دید علاقه مندان قرار گیرد.
این مقام مسئول هدف از انجام این کار استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری شهرستانی استان اعلام کرد و گفت:ایجاد رقابت،معرفی هنرمندان و بروز استعدادها از مهمترین دلایل برگزاری آثار هنرمندان در شهرستانهای استان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه خواهان انتشار کتاب برگزیده شعرای مهریزی شد و درعین حال تاکید کرد که دوره های آموزشی دراکثر رشته های فرهنگی و هنری در این شهرستان برگزار شود.
لازم به ذکر است ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سفریک روزه خود نشست صمیمی با کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز،افتتاح نمایشگاه آثار هنرمندان ،بازدید ازمجتمع خیری و فرهنگی در دست ساخت شکیب،دیداربا از یکی ازکارکنان وپیشکسوت حوزه فرهنگ و هنر و بازنشسته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را انجام داد.

بخش نظردهی بسته شده است..