مدیر عامل آبفاراستان:

خشکسالی و کمبود اعتبارات مهمترین مشکلات آب شرب روستایی یزد است

دیر عامل شرکت اب و فاضلاب روستایی یزد از مسائل اجتماعی، خشکسالی های پی در پی و کمبود اعتبارات بعنوان مهم ترین مشکلات حوزه تامین آب شرب و بهداشت مناطق روستایی یاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمد رضا حاتمی  در نشستی با فرماندار تفت با اشاره به مشکلات و مسائل تامین آب مناطق روستایی، بر همدلی و همیاری مردم و مسئولین برای عبور از بحران کنونی تاکید کرد.
وی گفت: همه این مشکلات و مسائل در سایه همدلی و همراهی مردم و مسئولین قابل رفع است و می توان از این مشکل نیز گذر کرد.
حاتمی بر ضرورت بهره گیری از شیوه های جدید برای تامین آب مورد نیاز مردم تاکید کرد و گفت: لازم است با مشارکت بخش خصوصی نسبت به استفاده از شیوه های نوین در تامین آب از جمله بهره گیری از آبهای شور و غیرمتعارف در این رابطه اقدام شود تا بخشی از مسائل در این حوزه مرتفع گردد.
مدیرعامل آبفار استان یزد در ادامه راهکارهایی را برای کاهش تبعات کمبود آب در برخی مناطق روستایی شهرستان تفت ارائه و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
فرماندار تفت هم با اشاره به مسائل و مشکلات عمده شهرستان در بخش تامین آب شرب و بهداشت روستایی گفت: روستاهای متعدد و بسیاری در سطح شهرستان تفت پراکنده است و مردمان عزیز روستایی ساکن در این مناطق در بحث تامین آب مورد نیاز خود با مشکلات و دشواری هایی روبرو هستند.
محمود زارع رشکوییه با اشاره به سکونت ۶۰ درصد از مردم شهرستان تفت در مناطق روستایی اظهار داشت: این مسئله بر ضرورت توجه به تامین آب مناطق روستایی تفت می افزاید.
وی با اشاره به مصوبه ارزشمند دولت تدبیر و امید برای احیای قنوات شهرستان تفت در سال گذشته ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد آب مورد نیاز مناطق روستایی شهرستان تفت به آبدهی قنوات بستگی دارد لذا باید در این رابطه راهکارهای لازم اندیشیده شود چرا که خشکسالی های پی در پی آبدهی قنوات شهرستان تفت را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
فرماندار تفت تسریع در اجرای طرح های پیشنهادی و کارشناسی شده برای تامین آب مناطق روستایی را ضروری دانست و اظهار داشت: لازم است هرچه سریع تر نسبت به عملیاتی شدن این طرح ها اقدام شود.منبع ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..