‌مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد:

نبود پروازهای مستقیم مانع بزرگ توسعه گردشگری یزد

‌مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد بزرگترین محدودیت استان در توسعه گردشگری و ارتباط با کشورهای هدف در این حوزه را عدم امکان پرواز‌های مستقیم از یزد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز"محمدمهدی شرافت" در جریان سفر دو روزه سفیر عمان به یزد در نشست با وی، ضمن معرفی ویژگی‌ها و پتانسیل‌های استان از جمله وسعت بافت تاریخی، سازه‌های خشتی و قدمت بی‌نظیر آثاری همچون نارین قلعه میبد و سرو ابرکوه، اظهار کرد: بزرگترین هنر یزدی‌ها زندگی در دل کویر است.

 

وی افزود: البته این استان ضمن داشتن بیابان‌های خشک و بی آب دارای دو اثر از مجموعه باغ‌های ایرانی یعنی باغ دولت آباد و باغ پهلوان‌پور را در اختیار دارد که هر دو در فهرست آثار جهانی(یونسکو) به ثبت رسیده است.

 

این مسئول از دیگر ویژگی‌های استان یزد را فرآیند بادگیر و حفر قنوات در این استان ذکر و تصریح کرد: قنات‌های سازه دست بشر بیش از صدها کیلومتر در دل کویر خشک و سوزان حفر شده و همین امر نیز موجب شده تا از قنات به عنوان آثاری بی‌نظیر از جاذبه‌های گردشگری استان یاد شود.

 

وی ادامه داد: امروزه وضعیت یزد در حوزه گردشگری به این گونه رقم خورده است که استان یزد فارغ از جذب گردشگر، در بخش مذهبی نیز در کشور دارای رتبه سوم است.

 

شرافت خاطرنشان کرد: البته در دو سال گذشته جذب گردشگر در استان یزد رشد ۵ برابری داشته است و اکثر گردشگران خارجی که در این مدت از استان کویری یزد بازدید کرده‌اند، گردشگرانی از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، آلمان و غیره هستند.

 

وی در ادامه این نشست افزود: یزد نیز به جهت کسب رتبه پنجم کشوری در زمینه توریست سلامت، جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و به نوعی می توان گفت: صنعت گردشگری در یزد صنعتی نو پا بوده و فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

 

شرافت در پایان بزرگترین محدودیت استان یزد در زمینه ارتباط با کشور عمان را عدم امکان پرواز‌های مستقیم از یزد اعلام کرد که با توجه به شرایط پیش‌آمده لازم و ضروری است به منظور ارتقای ارتباط فی مابین و جذب گردشگر، تدابیری اتخاذ شود تا این استان در آینده‌ی نزدیک، امکان تأمین پرواز مستقیم به کشور عمان و حتی اروپا را برای گردشگران علاقه مند فراهم سازد.

 

"سعود بن احمد البروانی" سفیر عمان در همین رابطه اظهار کرد: در حال حاضر روزانه یک پرواز به کشور عمان از تهران و بلعکس صورت می‌گیرد که تا دو ماه آینده این پروازها به حداقل دو پرواز در روز خواهد رسید و با توجه به هماهنگی و برنامه‌ریزی صورت گرفته تا سال ۲۰۱۶ امکان انجام پروازهای مستقیم به دیگر استان‌ها نیز فراهم خواهد شد که تحقق این موضوع می تواند به نوعی در گسترش ارتباطات دو طرف کار ساز باشد.

 

وی گفت: یزد شهری تاریخی و نمونه در جهان است و دارای پتانسیل‌های گردشگری و جاذبه های بسیار زیبایی است و نظر به این که یزد در بر دارنده امتیاز توریست سلامت نیز هست این امکان را دارد تا نسبت به معرفی درست این شهر تاریخی و استوار به جهانیان اقدامات موثری صورت گیرد که با انجام درست این مهم، نه تنها از کشور عمان بلکه از تمامی نقاط دنیا شاهد جذب گردشگر خواهید شد.

 

سفیر عمان اضافه کرد: در راستای بهبود روابط و گسترش ارتباطات کشور عمان آمادگی انجام هرگونه فعالیت در زمینه های توریستی، صنعتی و بازرگانی را دارد و شهر یزد به عنوان قطب گردشگری منطقه می‌تواند نقش ویژه‌ای را در این گسترش روابط‌ها ایفا کند.

 

به گفته وی، این موضوع باید از سوی بخش‌های دولتی برنامه‌ریزی و اجرا شود تا در آینده نزدیک شاهد ارتقاء روابط، معاملات تجاری و سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی در این زمینه باشیم.

بخش نظردهی بسته شده است..