استاندار یزد:

۲۰۰ میلیارد از کارخانه گندله‌سازی بهاباد به انتقال گاز اختصاص یافت

استاندار یزد با اشاره به اقداماتی که در رابطه با انتقال گاز به بهاباد انجام شده است، گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال از کارخانه گندله‌سازی بهاباد به انتقال گاز اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسیدمحمد میرمحمدی در حاشیه سفر به شهرستان بهاباد، در نشست با امام جمعه، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان شهرستان بهاباد اظهار داشت: فضای برادرانه و صمیمی سبب شده تا کارهای انتقال گاز به بهاباد به خوبی دنبال شود و بحث گاز مسیرهای پر پیچ و خمی را پشت سر بگذارد.

استاندار یزد به اهمیت هم‌افزائی و همدلی بین مسئولان و مردم اشاره کرد و افزود: این هم‌افزائی و هم‌اندیشی است که به کارها سرعت می‌دهد و امید داریم این وحدت و همدلی بین مسئولان شهرستان بهاباد بیشتر شود.

وی انتقال گاز به بهاباد را ضروری دانست و گفت: کار گازرسانی به بهاباد تا حد بسیار زیادی انجام شده و گاز بهاباد مسیر‌های  پیچ و خم و طولانی را طی کرده و حالا در یک مسیر مستقیم قرار گرفته است.

میرمحمدی تصریح کرد: کارخانه گندله‌سازی بهاباد ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخشی از گازرسانی بهاباد اختصاص داده که جهت خرید لوله از آن استفاده شده است.

استاندار یزد در ارتباط با احداث کارخانه گندله‌سازی گفت: تمام کارهای احداث کارخانه گندله‌سازی انجام شده و تنها یک مشکل باقی مانده که آب‌رسانی این کارخانه است.

وی ادامه داد: مسئولان آبفای استان اظهار کردند آب باید از دق‌سپیدان برداشت شود اما برداشت آب از دق سپیدان با دو مشکل روبرو بود یکی فاصله زیاد و مورد دوم شوری آب که در این رابطه هم در وزیر نیرو صحبت کردیم و به شکلی کارها حل شد.

میرمحمدی با تاکید بر این مطلب که در حال حاضر مشکلی برای احداث این کارخانه نداریم، خاطرنشان کرد: با احداث این کارخانه مشکل عمده اشتغال شهرستان حل می‌شود.

استاندار یزد با اشاره به صحبت های یکی از اعضای شورای شهر بخش آسفیچ در ارتباط با کارخانه کارتن سازی این بخش، افزود: در صورتی که این طرح صرفه و توجیه اقتصادی داشته باشد، مشکل برق آن مرتفع می شود.

وی با بیان اینکه یک برنامه کلی برای دسترسی‌های استان از نظر توسعه اقتصادی برای ۱۰ سال آینده داریم، گفت:  با تعامل خوبی که با استان‌های همجوار مثل بندرعباس و سیستان و بلوچستان داریم، برای توسعه استان اقتصادی استان از طریق این دو استان اقدام می‌شود.تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..