ارتباط مردم یزد با هنر باید تقویت شود

no-thumbs

کارشناس هنر های تجسمی حوزه هنری استان یزد گفت: اساسا شهر یزد از نظر دانشگاهی در رشته های هنری و رشته های تجسمی از جایگاه مطلوبی برخوردار است ولی باید دید آیا ارتباط بین مردم و این هنرها برقرار شده است یا خیر؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزحسین دشتی اردکانی در گفت و گو با تابناک یزد گفت: نیست باید توسط نهاد های متولی همچون حوزه هنری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  و شهرداری و دانشگاه ها ارتباط مردم و هنر و هنمند تسهیل شود.
وی نسبت به اینکه از کارشناسان خبره باید در امر هنر و آموزش هنر استفاده شود، گفت: هنر تنها با استادان خبره می تواند سطح سلیقه مردم را پرورش دهد و مردم را با آثار فاخر هنری آشنا شوند.
وی در خصوص به کار گیری هنرمندان توسط شهرداری برای انجام کارهای هنری در سطح شهر نیز اظهار کرد: شهرداری نسبت به سال های گذشته توجه بیشتری به هنرمندان داشته و از برخی دعوت به کار کرده است ولی آنچه جای بحث دارد سختگیری فرآیندهای اداری به هنرمندان است در حالی که باید با احترام بیشتری با یک هنرمند برخورد شود تا رغبت به انجام کار هنری در او ایجاد شود و وقت و انرژی خود را برای امور اداری و نامه نگاری مصرف نکند.
وی در مورد مجسمه شهید دکتر پاکنژاد گفت: من از نزدیک این مجسمه را ندیدم ولی در عین حال باید ابتدا نظر خانواده ایشان را جویا شد و سپس نظر هنرمندان تجسمی را تا کیفیت کار مشخص شود.
دشتی در ادامه  با تاکید بر اینکه آرا و نظرات هنرمندان نباید متمرکز به یک موضوع یا یک مکان باشد و هر کس عقیده دارد کار هنرمند باید مرزبندی شود و هنرمند یزدی باید در یزد کار کند و غیر یزدی نه، چون از هنر و پویایی آن هیچ اطلاعی ندارد این در حالی است که بسیاری از هنرمندان یزدی هستند که در مناطق دیگری از کشور به کار هنری می پردازند و حتی آثار آنها در ۱۰۰ شهر ایران نصب شده است لذا به عقیده من کار های هنرمندان شهر های مختلف و حتی داخل و خارج از کشور باید با هم تبادل شود تا خود هنرمندان هم بیشتر با همه زوایای هنرآشنا  شوند.
وی به نمایش آثار هنرمندان در سطح شهر در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: امسال کار خوب و جالبی که با همکاری شهر داری یزد انجام شد مورد تقدیر است هرچند برخی ممکن است به ضعف کارها اشاره کنند در عین حال انجام چنین کاری یک نقطه مثبت در هنر و زیبایی شناسی یزد است که هم به سطح زیبایی شناسی مردم کمک می کند و اینکه چشمان مردم را هنر در سطح شهر عادت می دهد.

بخش نظردهی بسته شده است..