دلواپسان هسته‌ای از بیکاری و گرانی خبر ندارند

no-thumbs

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از دلواپسان و کسانی که علیه مذاکرات هسته ای موضع گیری می‌کنند، گفت: گویا این آقایان وضع خوبی دارند و نمی دانند که تحریم ها چه تاثیری بر اقتصاد کشور گذاشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدعلی مددی برخی دلواپسان مذاکرات هسته ای را کاسبان تحریم، بحران و گرانی دانست و گفت: این آقایان مشکل مالی ندارند، حقوق‌های آنچنانی می گیرند، با استفاده از رابطه برای فرزندانشان کار دست و پا می کنند، اجاره‌نشین نیستند و درد مردم را نمی‌دانند به همین دلیل سعی دارند مذاکرات هسته ای را تخریب کنند تا از این طریق حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه تعدادیی از دلواپسان مذاکرات هسته ای به دنبال سیاسی کاری هستند گفت: کدامیک از این آقایان از آمار بیکاری خبر دارند؟ کدامشان می دانند که در هر خانواده ای حداقل یک بیکار وجود دارد؟ کدامیک از این آقایان خبر دارند که آمار فارغ التحصیلان بیکار کشور چقدر است؟

نماینده میانه با اشاره به مراجعه کنندگان به نمایندگان مجلس گفت: به جرات میگویم که بیش از ۶۰ درصد مراجعه کنندگان به دفاتر نمایندگان، حداقل یک بیکار در خانه دارند که درصد بسیاری از این بیکاران تحصیل کرده هستند. آیا این دلواپسان تا به امروز چنین مراجعانی نداشته اند و آیا مایل نیستند که در این مملکت اشتغال ایجاد شود تا بیکاران سرکار بروند؟

وی با ابراز تاسف از تاثیرات سیاست بر مذاکرات هسته ای گفت: از روزی که مذاکرات به نتیجه رسیده، نمایندگان کشورهای اروپایی و آمریکایی به ایران سفر کرده اند تا مشکلات اقتصادی خود را با استفاده از توان ایران برطرف کنند این در حالی است که دلواپسان بی درد ما، چوب لای چرخ مذاکرات می گذارند تا همچنان مشکلات اقتصادی داشته باشیم.

مددی با اعلام اینکه عمر انسان قیمت ندارد گفت: چرا باید بیکاران کشور عمرشان را هزینه کنند تا تاوان دلواپسی های سیاسی شما را بدهند؟ آیا می توانید با دلواپسی هایتان برای بیکاران کشور کار درست کنید؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: جوانی که امروز کار ندارد، نمی تواند تشکیل خانواده بدهد و این بیکاران بی شک صدها هزار معضل اجتماعی برای کشور ایجاد می کنند. بنا بر این دلواپسان مذاکرات هسته ای، مسوول تمامی بزهکاری هایی هستند که برای جوانان این کشور به وجود می آید.

وی از دلواپسان هسته‌ای که سعی در هواکردن مذاکرات هسته ای دارند خواست تا گزینه خود را در صورت لغو توافق نامه اعلام کنند و سپس به دشمنی خود با مذاکرات و عاقبت اقتصادی کشور ادامه دهند.

مددی با انتقاد از دلواپسانی که تخریب فضای گفت و گو و توافق را به بهانه اقتصاد مقاومتی انجام می دهند گفت: مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده اند و ما نیز فرمایش ایشان را مطاع می دانیم. اما قرار نیست عده ای برای کشور مشکل درست کنند و آنگاه به مردم بگوییم سختی را شما تحمل کنید تا این آقایان ژست بگیرند.

وی افزود: مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را به درستی و زمانی ابلاغ کردند که تحریم ها بنا بر اعتراف مسوولان اجرایی کشور مشکل ساز شده بود و لازم بود مردم به توان داخلی اتکا کنند. اما ایشان هرگز نگفتند که مردم در شرایط سخت زندگی کنند و با دست خودمان امکان آسایش را از مردم بگیریم.

نماینده میانه گفت: باید از فرصت رفع تحریم ها استفاده کنیم تا فناوری و علوم دیگر کشورها را به کار بگیریم و آنها را بومی سازی کنیم تا بتوانیم بر گرانی های ناشی از ضعف علوم غلبه کنیم.

مددی با تاکید بر اینکه استفاده از علم روز، باعث افزایش کیفیت و کاهش هزینه می شود گفت: شاید بتوانیم برخی دلواپسان را عاشقان تحجر بدانیم. دلواپسانی که نمی خواهند به علم روز مسلح شویم.  ایلنا

بخش نظردهی بسته شده است..