فعالیت۱۰۰نفر در سایت ها و نشریات خبری اردکان

no-thumbs

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان گفت: قریب به 100 نفر در سایت های رسمی خبری و نشریات محلی در شهرستان فعال هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلی زمانیان به مناسبت روز خبرنگار در گفتگو با خبرنگار ایرنا ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه و مطبوعات و خبر به جهت تلاش های صادقانه به منظور روشنگری و اطلاع رسانی، نقش و جایگاه خبرنگاران را در جهت رشد و توسعه و پیشرفت جامعه ضروری دانست .

وی با بیان اینکه اردکان دارای ۷ نشریه مجوزدار می باشد که در سطح استان یزد بیشترین مجوز نشریات در شهرستان ها را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: همچنین نزدیک به ۱۵ سایت و وبلاگ خبری در اردکان وجود دارد که شهروند اردکان و اردکان گویا در سایت ساماندهی ثبت شده اند.
وی ازسایت های خبری که تاکنون اقدامی در جهت ثبت سایت و اخذ مجوزهای قانونی انجام نداده اند درخواست کرد که مجوز فعالیت خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بگیرند و در این صورت است که از تسهیلات بیمه ای و حمایتی برخوردار خواهند شد .
این مسوول از رسانه های حزبی و گروهی درخواست کرد تا ابتدا نسبت به اخذ مجوزهای فعالیت خود از طریق مراجع قانونی اقدام نمایند و با مد نظر قرار دادن فرمایش مقام معظم رهبری و نامگذاری سال در جهت تحقق این امر بکوشند .
این مسوول با بیان اینکه متاسفانه نشریات مکتوب ما رو به تعطیلی و کم کاری هستند که بخشی از این روند به مسوولان و بخشی دیگر به خودشان مربوط می باشد افزود: البته ناگفته نماند وجود سایت ها و وبلاگ ها و برنامه های مجازی و … قدرت رقابت را از بین نشریات سلب نموده چرا که سایت ها و وبلاگ ها در هر لحظه با هجمه ای از اخبار به طور همزمان پوشش می دهند ولی نشریات برای درج و چاپ این اخبار از قافله عقب می مانند که توصیه بنده برای این نشریات تهیه گزارش و اخبار تولیدی و … می باشد .
زمانیان گفت: مشکلات معیشتی و رفاهی خبرنگاران بر هیچ کس پوشیده نیست اما متاسفانه اقداماتی هم صورت نگرفته اما توقعات مردم و مسوولان از این قشر همچنان پابرجاست.
وی اضافه کرد: بی شک شغل خبرنگاری شغلی بسیار حساس، طاقت فرسا و مهم است و آگاه سازی جامعه از اتفاقات پیرامون آنها را از اولویت کاری خبرنگاران می دانیم .
وی با بیان اینکه دولتمردان و مسوولان نظام جمهوری اسلامی در هر برهه زمانی خدمات و زحماتی کشیدند که ستودنی است ادامه داد : ما اجازه نداریم به خاطر یک اشتباه و یا اختلاف سلیقه و جناح مسوولان و خدمتگذاران نظام جمهوری اسلامی را زیرسوال ببریم .
زمانیان گفت: از مسوولان شهرستان تقاضامندم تا با اعتماد و تعامل با خبرنگاران و ارائه اخبار موثق این قشر فرهنگی زحمت کش جامعه را در جهت رسیدن به رسالت و اهداف عالیشان مساعدت کنند .
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان با بیان اینکه در عصری که به عصر ارتباطات نامگذاری گردیده برای رسیدن به شعار دهکده جهانی اصحاب رسانه ، خبر و مطبوعات مهمترین نقش را به عهده دارند تصریح کرد: خبرنگاران و مطبوعات پل میان مسوولان و مردم هستند پس وظیفه دارند ضمن اطلاع رسانی و آگاه سازی مناسب در انجام رسالت خود به شکل حرفه ای و صادقانه رفتار کنند .
زمانیان از مهمترین و اساسی ترین وظیفه اصحاب خبر و رسانه نقد سازنده و نظارت بر فعالیت سازمان ها مسوولان و عملکرد دولت و ارائه مشکلات و دغدغه های مردم دانست و افزود: نقدی که همراه با انصاف و صداقت باشد برای توسعه و پیشرفت جامعه مفید است .
وی با اشاره به اینکه بدیهی است از این فرصت و تربیون نباید در جهت تخریب ، کینه ، بدخواهی و تسویه حساب سیاسی استفاده نمود اظهار کرد: به عنوان بازوی قوی و دوشادوش دولت خدمتگزار با زبان خیراندیشی وبر اساس واقعیات قلم بزند در غیر این صورت خوراک رسانه غربی و معاندین را فراهم کرده ایم .
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: پس به منظور تحقق یافتن شعار سال ، دولت و ملت ، همدلی و همزبانی ، توسط رهبر معظم انقلاب رسانه ها نقش بسیار تاثیرگذاری دارند .
زمانیان با اشاره به اینکه با همگرایی و رعایت انصاف ، بدون حب و بغض واقعیات جامعه را انعکاس بدهند تا بدبینی، سردی، یاس وناامیدی در بین مردم رخنه نکند افزود: در سال پیشرو برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را شاهد خواهیم بود از اصحاب رسانه و خبرانتظار می رود تا با انعکاس واقعیت ها و رعایت انصاف و سعی و تلاش در جهت همدلی و همزبانی و ایجاد بستر لازم در جهت حضور اکثریتی مردم در پای صندوق های رای تلاش کنند .
اردکان با ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..