مطب های شهر یزد باید ساماندهی شود

no-thumbs

فرماندار یزد گفت: موضوع ساماندهی مطب پزشکان در شهر یزد در راستای رفع معضلات و مشکلات به وجود آمده بوده که بارها نیز از سوی مردم مطرح و مورد پیگیری قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز محمود شاکری در نشست هم اندیشی ساماندهی ساختمان و مطب پزشکان و ایجاد شهرک سلامت شهرستان یزد افزود: استان و بویژه شهرستان یزد با بهره مندی از وجود پزشکان متخصص و متعهد و ارائه خدمات با کیفیت بالای پزشکی به بیماران شرایطی را فراهم کرده تا مردم از سایر نقاط کشور به یزد روانه شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر یزد به عنوان یکی از قطب های درمانی بسیار مهم در سطح کشور و حتی برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس مطرح است لذا ضرورت دارد با کاهش مسائل و مشکلات فعلی ساختمان های پزشکان از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده شود.
فرماندار یزد اظهار داشت: بمنظور دسترسی راحت تر مراجعین ، رفع برخی از مشکلات پیش آمده برای شهروندان و کاهش ناهنجاری های اجتماعی ناشی از استقرار و اسکان مراجعین و متقاضیان غیر بومی خواهان استفاده از خدمات درمانی استان ضرورت دارد تا نسبت به امکان سنجی و استقرار واحدهای ارائه خدمات پزشکی در مکان مناسب تری تصمیمات لازم اتخاذ شود.
شاکری شمسی افزود: محور یزد – تفت با توجه به سهولت امکان دسترسی سایر شهرستان ها ، دیگر استان ها و حتی متقاضیان خارج از کشور و نیز آماده سازی صورت گرفته و وجود زیرساخت های لازم می تواند محل مناسبی برای ایجاد شهرک سلامت در یزد باشد.
سیدمحمدرضا میرجلیلی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این نشست با بیان اینکه ساماندهی مطب های پزشکان به عنوان یکی از مهمترین مطالبه عمومی شهروندان و مورد نیاز استان است افزود: تجمیع این ساختمان ها و ایجاد شهرکی که دارای تمامی امکانات به روز و مورد نیاز در بخش درمان و بهداشت باشد قطعاً می تواند در ارتقاء پتانسیل های شهرستان یزد در حوزه بهداشت و درمان مؤثر باشد.
در این جلسه هر یک از اعضا به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص ساماندهی مطب پزشکان و ایجاد شهرک سلامت پرداختند.
شهر یزد بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..