جشنواره تئاتر جوان سوره ماه در یزد آغاز به کار کرد

no-thumbs

رئیس حوزه هنری استان یزد با اشاره به ضرورت توجه ویژه به پیشکسوتان و سالمندان در جامعه اسلامی گفت: جشنواره تأتر جوان سوره ماه از امروز در یزد شروع به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمد صادق کوچکزاده در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: باید از ظرفیت پیشکسوتان هنری برای ارتقای سطح کیفی و کمی آثار هنری تولید شده در استان یزد به خوبی استفاده کنیم.

رئیس حوزه هنری استان یزد با اشاره به برگزاری دومین جشنواره تأتر جوان سوره ماه در استان یزد گفت: جشنواره جوان سوره ماه هر ساله، با توجه به رویکرد خود مراسم ویژه‌ای برای افتتاح رسمی فعالیت خود در استان یزد برنامه‌ریزی می‌کند.

کوچک‌زاده با اشاره به اهمیت توجه بیشتر به سالمندان به ویژه کسانی که در خانه سالمندان ساکن هستند، بازدید عوامل و دست‌اندرکاران دومین جشنواره تأتر جوان سوره ماه، از خانه سالمندان بهار یزد را از جمله برنامه‌های ویژه مراسم افتتاحیه دومین جشنواره جوان سوره ماه در یزد عنوان کرد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری برای هنرمندان جوان یزدی، کشف استعدادهای هنری، تولید آثار فاخر با موضوعات ویژه که در حوزه هنری استان تدوین و مشخص شده‌اند و پرورش جوانان مومن و متعهد در زمینه هنرهای نمایشی به ویژه تئاتر، از جمله اقدامات در دستور کار حوزه هنری یزد به منظور ارتقای هنرمندان و سطح هنر یزدی است.

وی با اشاره به اعزام برگزیدگان جشنواره استانی سوره ماه به جشنواره کشوری که در مهرماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه از امروز به مدت ۳ روز در بخش‌های بازیگری، نویسندگی، طراحی صحنه، موسیقی و لباس در یزد برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان یزد ادامه داد: ترویج و جریان‌سازی هدفمند در فضای هنری استان یزد، با هدف تولید آثار فاخر و مرتبط با مسائل روز جامعه به ویژه تبیین اهداف انقلاب اسلامی به عنوان اصلی‌ترین وظیفه حوزه هنری از مهمترین رسالت‌های جشنواره جوان تئاتر سوره ماه است.

وی ترویج فرهنگ زندگی اسلامی، ایجاد فضای مثبت در بین هنرمندان نمایشی استان و تبیین عملی اهداف نظام با هنر نمایش را از دیگر وظایف در دستور کار جشنواره تئاتر جوان سوره ماه عنوان کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..