استاندار یزد: ۱۷ مرداد روز ترویج صداقت و امانت داری

no-thumbs

استاندار یزد با صدور پیامی، ضمن گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، روز خبرنگار را به خبرنگاران و اصحاب رسانه استان تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز در پیام سیدمحمد میرمحمدی آمده است: ۱۷ مردادماه سالروز تجلیل از پیام رسانان و دانش افزایان و رصدکنندگان روزانه و لحظه ای جامعه و بزرگداشت صاحبان قلم و نظر و دست اندرکاران رسانه ای در امور اطلاع رسانی، به آفرینی و ترویج صداقت و امانت داری است

این پیام می افزاید: خبرنگاران عزیزی که با تکیه بر تعهد و تخصص خویش، با نگاه پرسشگرانه و نقادانه شان، کژی را به راستی و کاستی را به کمال سوق داده و با نگاه کاوشگر خود برای تعالی روزافزون جامعه اسلامی راه را باز و زمینه را فراهم می آورند و جامعه را به آرامش و امید رهنمون و شور و شوق در دستیابی به فردایی بهتر را بوجود می آورند.
استاندار یزد در ادامه آورده است: کار خبرنگاری، کاری سخت، پر مخاطره و دشوار است که تنها در سایه عشق وافر و احساس مسئولیت اجتماعی و فرهنگی و دلسوزی نسبت به جامعه، فعالان عرصه رسانه و مطبوعات را به این امر راضی نموده است تا مشعل فروزان و هدایتگر نقد صادقانه و منصفانه را در جامعه روشن نگاه دارند.
این پیام اضافه می کند: نمونه این تلاش های صادقانه و شبانه روزی را در طول مذاکرات دشوار هسته ای ایران اسلامی با ۱+۵ شاهد بودیم که خدمات و هنرمندی خبرنگاران عزیز رسانه های جمعی کشور، ابعاد مختلف این دستاورد عظیم ملی را به درستی تبیین و این مبارزه نفس گیرِ دیپلماسی فرزندان عزیز انقلاب اسلامی، در مواجهه با قدرت های جهانی را به روشنی برای افکار عمومی آشکار ساختند.
میرمحمدی همچنین آورده است: خوشبختانه رویکرد و سیاست های توسعه ای دولت تدبیر و امید در عرصه فرهنگ، راه را برای تضارب آرای گوناگون و سلیقه های مختلف در مجاری قانونی خویش هموار کرده که رشد چشمگیر صدور مجوز های فعالیت برای رسانه های مکتوب و مجازی از طیف های مختلف یکی از نتایج مثبت این رویکرد ارزشمند در عرصه فرهنگ به شمار می آید.
استاندار یزد در بخش دیگری از پیام خود با اعلام اینکه نگاه دولت تدبیر و امید به حوزه رسانه، نگاهی حمایتی و توسعه ای است، می افزاید: دولت تدبیر و امید قویا معتقد است ترویج فرهنگ نقد و نقدپذیری در رسانه ها، نه تنها مانعی برای رشد و تعالی جامعه نیست بلکه نیازی ضروری و قطعی است که در سایه آن می توان سلامت و آرامش و اعتماد اجتماعی را در بخش های مختلف تضمین و مسیر حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به سمت قله های عزت و افتخار هموار نمود.
'از همین رهگذر است که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) می فرمایند: هر حادثه وقتی در چاردیواریِ سکوت و بی اعتنایی و غفلت قرار بگیرد، خواهد مرد و فراموش خواهد شد. پایدار شدن حوادث بستگی دارد به این که مبلّغان و خبررسانانی امین، صادق و با انگیزه داشته باشند.'
استاندار یزد در پایان آورده است: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام محمود صارمی، روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران به ویژه خبرنگاران فهیم و پرتلاش استان دارالعباده یزد و همه زحمتکشان عرصه خبر و اطلاع رسانی تبریک و تهنیت گفته و توفیقات روز افزون آنان را در مسیر روشنگری و آگاهی بخشی جامعه را از درگاه حضرت دوست مسئلت می نمایم.
شهید محمود صارمی خبرنگار ایرانی و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در مزار شریف بود که در سال ۱۳۷۷ در جریان کشتار دیپلمات های ایرانی در مزار شریف کشته شد و شورای فرهنگ عمومی کشور در نخستین سالگرد این رخداد، ۱۷ مرداد ماه را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..