ممانعت از تردد خودروهای سنگین در داخل شهر یزد

no-thumbs

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد گفت: با هماهنگی پلیس راهور یزد از تردد خودروهای سنگین در داخل شهر جلوگیری خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدرضا شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: تردد خودروهای سنگین باعث وارد شدن لطمه به آسفالت به ویژه آسفالت‌های جدید می‌‌شود به همین دلیل برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به آسفالت خیابان‌ها و معابر، با هماهنگی پلیس راهور از تردد این خودروها در داخل شهر جلوگیری می‌شود.

وی همچنین با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای برخی تقاطع‌های غیرهمسطح در یزد بیان کرد: میدان مهدیه هم‌اکنون با مشکلاتی مواجه است که با استفاده از نظر مشاوران و برگزاری چندین جلسه برای بررسی و رفع مشکلات این تقاطع، مشکلات آن برطرف می‌شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: مشکلات این تقاطع مرحله به مرحله با ایجاد دوربرگردان‌ها در مسیرهای مشخص شده برطرف خواهد شد و امیدواریم با این اقدام به نحوی ترافیک این تقاطع شکسته شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد با اشاره به اینکه چند گزینه برای رفع مشکلات این تقاطع پیشنهاد شده است که از آن جمله می‌توان به بستن روی پل و تبدیل آن به چهارراه و چراغ‌دار کردن برای مدیریت تردد خودروها اشاره کرد، افزود: با اجرایی شدن این گزینه، میدان نیز حذف می‌شود و یک مسیر رفت و برگشت زیرگذر و یک چهارراه مانند قبل در مسیر ایجاد خواهد شد.

وی در مورد پارکینگ‌های درون‌محله‌ای نیز بیان کرد: محل‌های ایجاد پارکینگ جدید مشخص شده و با توجه به بودجه‌ای که امسال در نظر گرفته شده، پیمانکار اجرای پروژه‌ها نیز مشخص شده است.

شفیعی در مورد اتوبوس‌های BRT به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های حمل و نقل یزد نیز اظهار داشت: قرار بود خطوط BRT با مشارکت بانک شهر اجرایی شود اما از آنجا که یزد کلانشهر نبود، بر اساس آیین‌نامه‌های بانک، امکان مشارکت فراهم نشد و طرح در حال حاضر بلاتکلیف مانده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد را نصب دوربین‌های ثبت سرعت دانست و یادآور شد: دوربین‌های ثبت سرعت در بسیاری از مسیرها و تقاطع‌ها و میادین یزد ثبت شده و قرار است به زودی ۲۰ دوربین دیگر نیز در سطح شهر و هشت دوربین نیز در میادین و چهارراه‌ها نصب شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد با بیان اینکه این دوربین‌ها چند منظوره مورد استفاده قرار می‌گیرند، افزود: این دوربین‌ها تصادف‌های بسیاری را ثبت کرده‌اند که علل بسیاری از آنها، بی‌توجهی رانندگان به ساده‌ترین قوانین راهنمایی و رانندگی است.

وی با بیان اینکه این تصادفات می‌تواند تا حد زیادی اثرگذار باشد و مردم را از ارتکاب بسیاری از تخلفات باز دارد، ادامه داد: تصادفاتی که توسط دوربین‌ها ضبط شده، به صورت فیلم موبایل آماده‌سازی شده و به زودی در اختیار مردم قرار گرفت و امیدواریم از این رهگذر بتوانیم شاهد کاهش چشمگیر تصادفات و تخلفات حادثه‌ساز به ویژه برای موتورسواران در یزد باشیم.

شفیعی همچنین از هوشمندسازی چراغ بیش از ۴۰ تقاطع در سطح شهر یزد خبر داد و بیان کرد: اکنون این اقدام در برخی تقاطع‌ها انجام شده و به تدریج چراغ راهنمایی همه تقاطع‌ها هوشمند خواهد شد.

بخش نظردهی بسته شده است..