بررسی معبر جدیدجنوب به شمال غرب شهر یزد

no-thumbs

معاون شهرسازی شهرداری یزد از آغاز فاز مطالعاتی معبر جدید شهری که به صورت بلوار جنوب شهر را به شمال غرب متصل می‌کند، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از  همشهری «مهدی فعالی» با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مطالعات و فاز یک طرح مسیر جدید ارتباطی شهر یزد، گفت: این بلوار قرار است از حوالی دخمه تا جاده خضرآباد ادامه یابد. وی ادامه داد: این بلوار با عبور از اراضی دانشگاه یزد، به بلوار جانباز متصل می‌شود و ادامه می‌یابد. فعالی گفت: این بلوار عریض، جنوب شهر را به شمال غرب متصل می‌کند و قطعا باید در بدنه آن اتصال‌های مشخصی با تقاطع‌های موجود تعیین شود. وی افزود: لزوم اجرای این بلوار در فاز مطالعاتی از سوی مشاوران بررسی خواهد شد. به گفته معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد، این مسیر جدید ارتباطی ۱۲کیلومتر از ابتدای شهرک طوبی و اندیشه تا بلوار شهید دهقان طول دارد. وی با بیان این‌که حدود ۵/۲کیلومتر  از این بلوار از اراضی دانشگاه یزد عبور می‌کند، نقش این معبر جدید را تخلیه ترافیک شهری و اتصال بخش شمالی و جنوبی در محدوده غربی و شرقی شهر عنوان کرد.

فعالی با اشاره به این‌که بررسی این طرح در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد قرار گرفته است، افزود: قرار است مشاور علاوه بر ۱۲‌کیلومتر، حدود ۴‌کیلومتر در خارج از حریم این معبر جدید را نیز بررسی و گزارش نهایی را به شهرداری اعلام کند. این مسئول همچنین از برگزاری جلسه «تهیه نقشه مدیریت بحران شهر یزد» در شهرداری یزد خبر داد. فعالی خواستار تسریع در انجام طرح مذکور با استعلام، جمع‌آوری و به‌روزرسانی اطلاعات مربوطه شد. وی افزود: در این جلسه پس از بررسی روند پیشرفت تهیه طرح، درباره بهبود وضعیت طرح و پیشبرد مبتنی بر اهداف، تصمیمات جدیدی گرفته شد.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد اعلام کرد: هدف از اجرای این طرح، اتحاد و اتفاق دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری در مقابله با مخاطرات طبیعی و ایجادشده به‌دست انسان است. به گفته وی این طرح با اهدافی چون اطلاع‌رسانی در مراحل امداد و نجات در شهر یزد و هماهنگی با مراکز معین در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری قرار گرفته است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..