15و16مهرماه:

همایش ملی نکوداشت اخوان ثالث در یزد برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان یزدو دبیر برگزاری همایش ملی نکوداشت اخوان ثالث در یزد زمان دقیق این همایش را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلی غیاثی ندوشن در جلسه ستاد برگزاری این همایش با اعلام این خبر گفت:طبق برنامه قرر بود این همایش در شهریورماه برگزار شود امابدلیل استقبال کم نظیر اساتید،پژوهشگران و علاقه مندان و ارسال مقالات و به منظورآماده شدن آثارمورد نظر همایش قرار شدزمان این همایش به ۱۵ و۱۶مهرماه سالجاری تغییر یابد.
وی ادامه داد:این همایش با حضور برخی از مهمانان سرشناس حوزه ادبیات کشور دریزد با برنامه های ویژه ای که تدارک دیده شده است برگزار خواهد شد.
وی از چاپ برخی از آثار و کتابهای مرتبط با این شاعر فرهیخته خبر داد و گفت:با هماهنگی های انجام شده همایش شعر اخوان نیز بعنوان یکی از برنامه های مهم دیگر همایش ملی نکوداشت اخوان ثالث برگزار می شود.
وی گفت:در این همایش "چکیده مقالات"، "مجموعه مقالات برگزیده"، "کتاب‌شناسی آثار مهدی اخوان ثالث" و "تقریرات اخوان ثالث در درس ادبیات معاصر ایران در دانشگاه تهران،کتاب شعر و.. رونمایی می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و دبیر همایش در ادامه افزود: از زمان اعلام فراخوان مقالات  تا پایان مهلت تعیین شده ، ۵۳۵ چکیده و مقاله به دبیرخانه علمی همایش ارسال شده است.
لازم به ذکر است،مهدی اخوان ثالث از برجسته‎‎ترین شاعران معاصریزدی تبار است که شعر او در تثبیت شعر نیمایی و تاثیرگذاری بر شاعران معاصر و پس از خود جایگاهی ویژه دارد.

بخش نظردهی بسته شده است..