تبدیل ۳ رویداد تاریخی یزد به کتاب

no-thumbs

رئیس حوزه هنری یزد گفت: در ثبت خاطرات شفاهی، اولویت حوزه هنری، ثبت وقایع است و در تلاش برای تبدیل سه رویداد مهم یزد به کتاب هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز محمدصادق کوچک زاده،در نشستی خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد اقدام حوزه هنری برای ثبت خاطرات افراد از وقایع مهم نظیر دفاع مقدس اظهار داشت: در حال حاضر اولویت حوزه هنری یزد، ثبت وقایع تاریخی و رویدادهای مهم است که در این زمینه اقدام به ثبت خاطرات از «حادثه طبس»، «تسخیر ساواک در یزد» و «ماجرای ۱۵ خرداد یزد» هستیم.

وی بیان کرد: شاید بسیاری از مردم از اینکه یزد نیز حادثه ۱۵ خردادی داشته است، بی اطلاع باشند اما حوزه هنری در این زمینه وارد عمل شده و حاصل آن به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

کوچک زاده بیان کرد: بعد از ثبت خاطرات واقعه محور، به سمت ثبت خاطرات فرد محور خواهیم رفت که البته در این زمینه فعلا ثبت خاطرات آیت الله ناصری از وقایع انقلاب را انجام داده ایم.

وی با بیان اینکه آیت الله ناصری از مهره های تاثیرگذار در انقلاب اسلامی و از همراهان همیشگی امام خمینی (ره) بوده است، افزود: بخشی از این کار انجام و خاطرات ثبت شده و اکنون در مرحله جمع‌بندی و ثبت هستیم.

رئیس حوزه هنری یزد در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در مورد اینکه حوزه هنری یزد در زمینه کدام یک از بخش های هنری در کشور شاخص است، عنوان کرد: هنرمندان حوزه هنری یزد در همه بخش ها خوش درخشیده اند اما تئاتر، هنرهای تصویری، شعر و ادبیات و تعدادی از رشته‌های هنرهای تجسمی شاخص تر بوده و نقاط قوت بیشتری داشته اند.

وی در مورد چالشهای حوزه هنری یزد نیز عنوان کرد: خارج از شعار و تعریف ها و تمجیدها، یزد به شدت از غنا در عرصه تولید برخوردار است و سطح هنرمندان حوزه هنری بسیار بالاست اما امکان استفاده از این همه ظرفیت را با توجه به امکانات و اعتبارات موجود نداریم.

کوچک زاده بیان کرد: بی نظیمی در وضعیت مالی حوزه هنری استان یزد از ابتدا وجود داشته و پایه بودجه ای ما از ابتدا ضعیف بوده اما امیدواریم مسئولان استان، با توجه به ظرفیت های موجود، نگاه ویژه و جدی به حوزه هنری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساختها نیز با مشکلاتی مواجه هستیم و به رغم فعالیت های بالا در برخی رشته ها نظیر تئاتر، از کمترین امکانات نظیر سالن برخورداریم.

کوچک زاده یکی دیگر از مشکلات حوزه هنری یزد را نبود هم افزایی بین دستگاه های فرهنگی استان یزد دانست و افزود: این امر مشکلاتی را هم برای هنرمندان و هم برای حوزه ایجاد کرده است.

رئیس حوزه هنری یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش های انجام شده در حوزه ادبی اظهار د اشت: در حوزه ادبی ۱۵ عنوان کتاب تولید شده و در صورتی که منابع مالی داشته باشیم، ۱۰ عنوان کتاب دیگر نیز آماده چاپ داریم اما مشکلات مالی مانع پیشرفت در این حوزه شده است.مهر

 

بخش نظردهی بسته شده است..