مهمانداری بافقی‌ها در خرماپزان تابستان

no-thumbs

این روزها و در اوج گرمای تابستانه که خرماپزان درختان نخل بافق است، این شهر مهماندار مسئولان ارشد استان و شهرستانهاست و استاندار به همراه فرماندارانش به این شهر سفر کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبافقی ها  به استقبال کاروانی از مسئولان استان رفتند، کاروانی متشکل از استاندار یزد، فرماندار همه شهرستانهای استان به جز اردکان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد و برخی دیگر از مسئولان استان رفتند.

این سفر که با زیارت آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) آغاز شد، به بازدید از طرح‌ها و پروژه های مختلف و در نهایت نشست خصوصی استاندار و معاون وی با فرمانداران شهرستانهای مختلف استان ختم شد.

استاندار یزد و هیئت همراه در این سفر ابتدا از پروژه پلی ‌کلینیک تامین اجتماعی شهرستان بافق بازدید کرد و در جریان میزان پیشرفت این پروژه بهداشتی و درمانی قرار گرفت.

سیدمحمد میرمحمدی در این بازدید از میزان پیشرفت این پروژه که از برنامه زمان بندی شده، جلوتر پیشرفته است، ابراز رضایت کرد.

بازدید از پلی کلینیک تامین اجتماعی بافق

پلی‌ کلینیک تامین اجتماعی شهرستان بافق با زیربنای چهار هزار مترمربع در سه طبقه در حال ساخت است و تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بازدید از طرح اجرایی کنترل کانون بحرانی فرسایش بادی منطقه گودگوار بافق نیز از جمله طرح هایی بود که مهمانان بافق امروز از آن بازدید کردند.

این منطقه، بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ هکتار وسعت دارد و به دلایل متعدد از جمله فرسایش بادی و رسوب گذاری بادی، شوری خاک و… و. تاغ کاری شده است.

۱۲۵۰ هکتار نهالکاری در منطقه گودگوار بافق

طرح گودگوار به منظور کاهش خسارت به منابع زیستی و اقتصادی در معرض خطر شهر بافق از طریق انجام فعالیت ‌های مدیریتی و اجرایی مقابله با فرسایش بادی اجرایی شده است.

فعالیت‌های انجام شده طرح اجرایی گودگوار تاکنون بالغ بر هزار و ۲۵۰ هکتار نهالکاری، حفر و تجهیز یک حلقه چاه، احداث استخر ۶۰۰ مترمکعبی در محدوده بوده است.

میرمحمدی در ادامه بازدیدهای خود از بخش های مختلف شرکت سهامی خاص سنگ آهن مرکزی بافق نیز بازدید کرد.

طرح بازیافت آب از فاضلاب شهری، طرح افزایش ظرفیت تولید کنسانتره با احداث خطوط جدید، احداث کارخانه گندله ‌سازی به ظرفیت پنج میلیون تن، طرح اصلاح خط و افزایش ظرفیت خطوط فعلی کنسانتره، طرح احداث کارخانه آگلومراسیون به ظرفیت یک میلیون تن، معدن چغارت، معدن سه‌چاهون و… و. نیز از دیگر طرح های بازدید شده توسط استاندار یزد و هیئت همراه وی بود.

بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق بازدید شد

میرمحمدی همچنین از طرح مجتمع معدنی و صنعتی آهن و فولاد بافق، عملیات اجرایی فاضلاب شهری و از پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان بافق بازدید کرد.

گرچه از خبرنگاران مرکز استان یزد برای حضور در این سفر دعوت نشد و قرار بر پوشش اخبار این سفر توسط خبرنگاران شهرستان رسانه محور بافق شد، اما در نشست فرمانداران با استاندار یزد، هیچ یک از خبرنگاران بافقی نیز حضور نداشتند.

اما خبرهای رسیده از این جلسه حاکی از سخنرانی دخیل عباس زارع زاده، نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، ‌ خاتم و مهریز در این نشست دارد.

زارع زاده در این نشست خواستار توجه ویژه به مناطق محروم شهرستان بافق شده و اعلام کرده است: محرومیت ‌هایی که در بسیاری از شهرها و روستاهای استان شاهد هستیم، ناشی از سیاست‌ ها و برنامه‌ ریزی‌ های غلط گذشته است.

مردم بافق چشم به راه تدبیر

وی ضمن تقدیر از برگزاری چنین نشستی بیان کرد: نشست مشترک فرمانداران، اقدامی شایسته و پسندیده بود و امیدواریم با برگزاری اینگونه نشست ‌ها، تجربیات و عملکرد فرمانداران در اختیار یکدیگر قرار گیرد و موجب هم ‌افزایی و همکاری بیشتر بین مسئولان اجرایی استان ‌شود.

شهرستان بافق از شهرستانهای محروم استان یزد است که به رغم بهره مندی از معادن غنی ذغال سنگ و سرب و روی، شهری محروم از امکاناتی نظیر جاده، گاز، آسفالت معابر و … است.

امید مردم شهرستان بافق، به تدبیر مسئولانی است که امروز و فردا در بافق به سر خواهند برد و امیدوارند بافق که شهری تشنه عدالت و توجه است، بتواند از بخشی از منافع منابع معدنی خود منتفع شود.مهر

بخش نظردهی بسته شده است..