تابش: اکنون نوبت مذاکره با همسایگان است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با این توافق بی اعتمادی که توسط فضاسازی علیه کشورمان بوجود آمده بود، برداشته شد و رفت و آمد هیات های تجاری و اقتصادی آثار مثبتی در اقتصاد خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز محمد رضا تابش با اشاره به سخنان رییس جمهوری در گفت وگوی زنده تلویزیونی با مردم در باره تغییر نگرش جامعه بین المللی، افزود: جامعه بین المللی به صورت ناجوانمردانه و به ناحق ایران را مخل امنیت جهانی معرفی کرده بود.


وی ادامه داد: همان کشورهایی که ایران اسلامی را مخل امنیت جهانی معرفی کرده بودند امروز توسط عالی ترین مرجع بین المللی یعنی شورای امنیت سازمان ملل این موضوع را ملغی کرده و حتی حق غنی سازی را برای کشورمان به رسمیت شناخت که در جای خود بی نظیر است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بخش مشهود این توافق بهبود شرایط اقتصادی و حرکت در مسیر رشد و توسعه توسط منابع آزاد شده و سرمایه گذاری هایی خواهد بود که در آینده صورت خواهد گرفت.

تابش ادامه داد: با بیان این که برخی اقدامات تیم مذاکره کننده نامشهود است، گفت : در سایه توافق توفیقاتی بدست آمده که فصل جدیدی در تاریخ کشور آغاز کرده است.

وی در خصوص فضای پساتحریم نیز خاطر نشان کرد: در عرصه اقتصادی نباید دچار ذوق زدگی شویم چرا که متاسفانه از گذشته برنامه اقتصادی مبتنی بر ظرفیت های کشور نداشته ایم هرچند دولت یازدهم برای این موضوع برنامه هایی در دست بررسی دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که کارشناسان از این بیم دارند که سرمایه های آزاد شده صرف امور جاری شود، گفت: باید تلاش کنیم تا منابع مالی آزاد شده پس از توافق در امور سرمایه گذاری در زیرساخت ها وبخش تولید و واحد های تولیدی بزرگ نیازمند منابع، هزینه شود.

وی افزود: به نظر می رسد در کنار تلاش های بین المللی باید به موضوعات منطقه ای توجه ویژه ای شود و دولت با سرعت با کشورهای منطقه و همسایگان در زمینه های سیاسی و اقتصادی وارد مذاکره شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی انتقادات نسبت به دولت و تیم مذاکره کننده نیز اظهار داشت: من بارها به همکاران خود در مجلس شورای اسلامی گفتم که همان راهی را پیش بگیرید که ما در دولت های نهم ودهم پیش گرفتیم.

تابش ادامه داد: اگر ما در دولت های نهم ودهم از ابزار سئوال و تحقیق و تفحص استفاده کردیم به دنبال جو سازی نبودیم چرا که در هدفمندسازی یارانه ها به رغم اینکه خوب اجرا نشد ولی حمایت کردیم.

وی با بیان این که باید مرز تخریب را از انتقاد جدا کنیم، اضافه کرد: دوستانی که برای دولت شمشیر را از رو بسته اند با مراجعه به وجدان خود شرایط امروز را با هشت سال گذشته مقایسه کنند.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..