رئیس شورای اسلامی استان خواستار شد:

لزوم تبدیل مهارت‌آموزی و کارآفرینی به گفتمان عمومی در جامعه

رئیس شورای اسلامی استان با تاکید بر توسعه و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در جامعه، خواستار تبدیل شدن این فرهنگ به گفتمان عمومی شد.

به گزارش یزدی نیوز "سیدمحمود میرابوالقاسمی" رئیس شورای اسلامی استان در پنجاه و یکمین نشست شورای اسلامی استان که با حضور "‌امیرسعید مصباح" مدیرکل ‌آموزش فنی و حرفه ای در محل دبیرخانه این شورا در استانداری یزد برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت آموزش فنی و حرفه‌ای بر توسعه، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در جامعه ‌تاکید کرد و خواستار تبدیل شدن این فرهنگ به گفتمان عمومی شد.

میرابوالقاسمی ادامه داد: توسعه پایدار در جامعه با تقویت موضوع مهارت آموزی تحقق می یابد و لازم است در سالی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامیده شده است، آموزش های مهارتی تقویت شو‌ند زیرا این حوزه با افزایش توان ملی رابطه مستقیم دارد.
نماینده مردم یزد در شورای عالی استان‌ها افزود: تکریم کارآفرینان و اهمیت دادن به آنها موجب ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید ملی می شود زیرا کارآفرینان اهل علم و عمل هستند.
میرابوالقاسمی به فرمایش مقام معظم رهبری در جمع کارآفرینان اشاره و تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب در جمع کارآفرینان فرمودند؛ یکی از کارهای شما کارآفرینان ایجاد اشتغال است و مهم‌تر اینکه شما یک گنج استخراج می کنید، بنابراین فرمایش درحقیقت در یک کشور گنج و سرمایه‌ای بالاتر از سرمایه انسانی وجود ندارد.‌
رئیس شورای اسلامی استان در پایان گفت: این شورا آمادگی دارد تا هرگونه همکاری با اداره کل آموزش فنی ‌و حرفه ای استان در راستای فرهنگ سازی مهارت آموزی و کارآفرینی داشته باشد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل ارائه داد و از شورای اسلامی استان خواست تا این اداره کل را در ترویج فرهنگ مهارت آموزی یاری دهد.
در پایان این نشست مقرر شد تفاهم نامه همکاری بین شورای اسلامی استان و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تدوین و امضا شود، ‌همچنین هر کدام از اعضای شورای استان مسائل مربوط به شهرستان متبوعه خود را مطرح کردند و از طرف مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای دستورات لازم صادر و قول رسیدگی داده شد.
گفتنی است ۳۱ تیر ماه تا ششم مرداد ماه به عنوان هفته ملی مهارت آموزی نامگذاری شده است.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..