پست سیار ۶۳ به ۲۰ کیلوولت سریزد مهریز برق‌دار شد

همزمان با پیک بار تابستان سالجاری، با ایجاد خطوط ۶۳ کیلوولت یزدمهر - مهرگان و مهرگان- سریزد، پست سیار ۶۳ به ۲۰ کیلوولت سریزد مهریز از طریق اتصال به این خطوط برق‌دار شد.

به گزارش یزدی نیوز«سید مهدی جعفری» مجری خط این طرح در این رابطه تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص منطقه، این خطوط جمعاً به طول ۲۹ کیلومتر توسط شرکت برق منطقه‌ای یزد ایجاد  با اتصال به خط یزدمهر برق‌دار شد.

 
وی ادامه داد: بخشی از این خطوط با برج‌های طرح جدید مخصوص شرایط آب و هوایی منطقه متوسط استان یزد اجرا شده که استفاده از این برج‌ها باعث صرفه‌جویی به میزان ۳۰ تن در آهن آلات مورد نیاز شده است.
 
جعفری همچنین با اشاره به برق‌دار شدن پست سیار ۶۳ به۲۰ کیلوولت سریزد مهریز به عنوان دیگر طرح اجرا شده در این شهرستان، تصریح کرد: آماده‌سازی زیر ساخت و اجرای سیستم زمین محل نصب این پست توسط معاونت طرح و توسعه و حمل، برقراری اتصالات و تست و راه اندازی پست توسط معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: این پست با هماهنگی شرکت توزیع نیروی برق استان به گونه‌ای جانمایی شده که خروجی‌های ۲۰ کیلوولت به سهولت قابل اجرا و بهره‌برداری باشند و برای پست دائم در دست ساخت سریزد نیز کمترین تغییرات نیاز باشد.
 
مجری خط این طرح در ادامه پاسخگویی به نیاز مشترکان منطقه به ویژه شهرک سنگ مهریز، کاهش بار پست ۶۳ به۲۰ کیلوولت و خط ۶۳ کیلوولت موجود مهریز، کاهش تلفات شبکه و گذر موفق از پیک بار سال ۹۹ را از اهداف اجرای این طرح‌ها عنوان کرد و افزود: این طرح‌ها با وجود سختی کار در شرایط کرونا در مدت زمان کمتر از ۵ ماه ایجاد و به بهره‌برداری رسیده است.
 
 به نقل از روابط عمویم شرکت برق منطقه‌ای یزد، این سه طرح در مجموع با اعتبار ۱۵۵ میلیارد ریال اجرا شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
 
 
منبع:ای۱۱۳۳سنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..