رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد:

اعتبار دولتی برای ساخت مصلی نداریم/تعطیلی نمازجمعه در ۵ نقطه یزد

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد از تعطیلی نمازجمعه در دو شهرستان و پنج نقطه از استان به دلیل شیوع کرونا و قرمز شدن وضعیت این مناطق خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام رضا شریفی، در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن سالروز اقامه نخستین نمازجمعه کشور بعد از پیروزی انقلاب در پنجم مردادماه اظهار داشت: یزد از جمله استان‌هایی بود که نمازجمعه در آن قبل از انقلاب در مسجد جامع برگزار می‌شد اما بعد از پیروزی انقلاب، نخستین نمازجمعه رسمی و باشکوه یک هفته بعد از پنجم مردادماه توسط آیت الله شهید صدوقی اقامه شد.

 
وی افزود: اکنون نیز در ۲۸ نقطه از استان یزد نمازجمعه برگزار می‌شود ضمن اینکه مردم مناطقی همچون بفروئیه میبد، چاهک هرات، خرانق و … مدت‌هاست که متقاضی برگزاری نمازجمعه هستند اما به دلیل به حدنصاب نرسیدن جمعیت، فعلاً امکان برگزاری در این مناطق وجود ندارد.
 
شریفی با اشاره به شیوع کرونا و تعطیلی اقامه نمازجمعه در تمام مناطق استان طی مرحله اول عنوان کرد: به تازگی نیز با قرمز شدن وضعیت دو شهرستان میبد و مهریز، جمعه گذشته نمازجمعه در این دو شهرستان شامل مرکز مهریز، منشاد و بهادران، مرکز میبد و ندوشن تعطیل شد.
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد ادامه داد: هماهنگی خوبی در این زمینه با دانشگاه علوم پزشکی یزد وجود دارد و به محض اعلام از سوی این مرکز، اطلاع رسانی در مورد تعطیلی نمازجمعه در مناطقی که شیوع کرونا در آنها بالاست، انجام می‌شود.
 
وی در مورد استقبال مردم استان یزد از نمازجمعه نیز بیان کرد: در برخی مناطق کشور استقبال خوبی از نمازجمعه صورت نمی‌گیرد اما در یزد در مرکز استان هیچ نمازجمعه ای کمتر از ۸۰۰ نفر برگزار نشده است.
 
شریفی ادامه داد: اردکان، میبد، بهمن ابرکوه و بهاباد نیز به ترتیب از شهرهایی هستند که تعداد نمازگزاران آنها در مجموع به بالغ بر ۸ هزار نفر می‌رسد.
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مصلی سازی در استان نیز اظهار داشت: تا چهار سال پیش، اعتباراتی برای ساخت و تجهیز مصلاها داشتیم که از این محل در اردکان، میبد، ابرکوه، احمد آباد اردکان و … مصلی احداث یا تجهیز و تکمیل شد اما اکنون چهار سال است که هیچ اعتبار دولتی برای این منظور نداریم و اعلام شده هیچ مصلایی با اعتبار دولتی در هیچ استانی آغاز نشود.
 
شریفی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت ۲ هزار نفر به صورت افتخاری با ستادهای برگزاری نمازجمعه در استان یزد خبر داد و گفت: هر سال در پنجم مردادماه در مراسمی از این افراد تقدیر می‌شد اما امسال به دلیل شیوع کرونا این برنامه به شکل دیگری برگزار خواهد شد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..