تحقق ۵۵ درصدی برنامه عفاف و حجاب و حقوق شهروندی

no-thumbs

قائم مقام وزیر کشور گفت: عفاف و حجاب را نمی توان با دستورالعمل ترویج داد بلکه نیازمند امور آموزشی، فرهنگی و مشاوره‌ای است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلی مولازاده در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان همدان، اظهار کرد: در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی دنبال ایجاد حساسیت در جامعه در بحث عفاف و حجاب و حقوق شهروندی هستیم.

 

وی با بیان اینکه استان همدان از استانهای برتر در حوزه ستاد صیانت از امنیت عمومی است، تصریح کرد: از قوه قضاییه با توجه به وظایفی که شورای عالی انقلاب فرهنگی به عهده آن گذاشته است درخواست کمک می کنیم تا حقوق شهروندی ارتقاء یابد.

 

مولازاده خاطرنشان کرد: بحث عفاف و حجاب و حقوق شهروندی در سالهای گذشته به میزان ۳۰ درصد تحقق یافته بود که در دوره جدید وزارت کشور با اقدامات انجام شده، تا ۵۵ درصد افزایش یافته؛ اما تا نقطه مطلوب فاصله زیاد است.

 

وی ادامه داد: دو موضوع مورد نظر ستاد صیانت از دغدغه‌های مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و سایر بزرگان و متدینین نظام اسلامی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: دو عامل اصلی پیروزی انقلاب رهبری امام راحل و حضور یکپارچه مردم در صحنه بود که این دو عامل مشروعیت و مقبولیت را ایجاد کرده‌اند و باعث قوام و دوام انقلاب اسلامی است.

 

قائم مقام وزیر کشور اضافه کرد: نظام اسلامی مبتنی بر رأی مردم بوده و نظامی مردمی است چراکه مردم از اسلام، انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و … در صحنه های مختلفی چون ۲۲ بهمن حمایت کردند.

 

 

بروکراسی و کاغذبازی اداری افزایش فزآینده ای داشته است

 

وی اظهار کرد: بروکراسی و کاغذبازی در ادارات افزایش فزآینده ای داشته که طولانی شدن مدت مراجعه مردم به ادارات باعث نارضایتی مردم شده است.

 

مولازاده با اشاره به اینکه افزایش رضایتمندی مردم از دستگاه‌های اداری با کاهش تخلفات ممکن است، تصریح کرد: آموزش همگانی از رئوس اصلی برنامه های ستاد صیانت است که در این آموزشها هم حقوق و تکالیف مردم و هم حقوق و تکالیف دستگاه های اداری، مدیران و کارمندان مشخص است و آموزش داده خواهد شد تا تخلفات اداری کاهش یابد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بحث ترویج عفاف و حجاب برای ۲۴ دستگاه، قانون تکالیفی را در ۳۱۰ بند مشخص کرده است، گفت: بیشترین وظایف مربوط به وزارت ورزش و جوانان و صدا و سیماست تا شاهد افزایش و ارتقای عفاف و حجاب در جامعه باشیم.

 

مولازاده با بیان اینکه وضعیت عفاف و حجاب در جامعه مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه دشمن اگر غفلت کنیم طبق آمارها امکان دارد در شهر دارالمومنین همدان هم وضعیت عفاف و حجاب تغییر کند.

 

 

دشمن بحث آزادی های یواشکی را ترویح می دهد

 

وی با اشاره به اینکه دشمن بحث آزادی های یواشکی را ترویج می دهد، بیان کرد: مراکز امنیتی و انتظامی باید در این حوزه با اشرافیت اطلاعاتی عمل کنند و ۹۰ درصد کارهای نیروهای انتظامی در بحث عفاف و حجاب آموزشی و فرهنگی است.

 

قائم مقام وزیر کشور در ادامه خواهان انجام کارهای فرهنگی در راستای ارتقای وضعیت عفاف و حجاب در مدارس شد و گفت: یکی از راه های ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه توجه به نظر مردم است تا برنامه‌ها براساس دیدگاه مردم برنامه ریزی شود.

 

وی با بیان اینکه وزارت کشور پاسخگوی وضعیت عفاف و حجاب دستگاه ها نیست، تصریح کرد: هر دستگاهی خود باید پاسخگوی وضعیت عفاف و حجاب در اداره باشد.

 

وی در پایان گفت: ۳۶ سال از عفاف و حجاب حرف زدیم و امروز باید به آن عمل کنیم و از برگزاری جلسات موازی و جزیره ای در این حوزه می توان با تجمیع جلسات جلوگیری کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..