رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای اردکان عنوان کرد:

نصب و نگهداری از ۱۶ هزار تابلوی مسیرنما در محورهای اردکان

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اردکان از نصب و نگهداری بیش از ۱۶ هزار تابلوی مسیرنما در محورهای شهرستان اردکان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز سعید صالح با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان اردکان اظهار داشت: در شهرستان اردکان به دلیل وجود معادن غنی و مناطق صنعتی و لزوم جابجایی محصولات صنعتی و معدنی همچنین وجود جاذبه‌های گردشگری و تردد گردشگران داخلی و خارجی، توجه به زیرساخت‌های توسعه حمل و نقل ضروری و اجتناب ناپذیر است.

 
وی افزود: اردکان با وسعت ۲۴ هزار کیلومترمربع دارای سه بخش مرکزی، عقدا و خرانق است که مسئولیت نگهداری راه‌های عقدا و مرکزی به طور کامل و دهستان زرین بخش خرانق بر عهده اداره راهداری شهرستان اردکان است و این اداره در مجموع مسئولیت نگهداری ۱۶۱ کیلومتر بزرگراه و راه چهارخطه، ۱۴۸ کیلومتر راه اصلی، ۹۴ کیلومتر راه فرعی و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالتی و ۲۸۰ کیلومتر راه روستایی خاکی است.
 
️صالح عنوان کرد: در این مسیرها چهار پل بزرگ و بیش از هزار دهانه پل آبرو احداث شده ضمن اینکه هزار و ۱۱۳ مترمربع تابلوی اطلاعاتی، ۱۵۳۰ تابلوی اخطاری و انتظامی و ۱۶ هزار عدد تابلوی مسیرنما در محورهای تحت پوشش حوزه استحفاظی نصب شده است.
 
️رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردکان در مورد وضعیت نیروهای فعال این اداره نیز بیان کرد: در اداره راهداری اردکان، ۶ نیروی اداری، سه نیروی گشت عملیات راهداری ویژه نصب و نگهداری تابلوها و ۱۰ نیروی راهداری ویژه عملیات راهداری، شانه سازی و اصلاح شیب، دو نیروی پشتیبانی و لجستیک و دو نگهبان و در مجموع ۲۴ نیرو مشغول فعالیت هستند.
 
وی ادامه داد: در این اداره ۲۴ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین با میانگین عمر ۲۰ سال نیز وجود دارد که از این میزان هفت دستگاه غیرفعال و نیازمند تعمیر است صالح، نصب و مرمت و شستشوی تابلوهای راه، اصلاح شیب و تعریض شانه راه، ساخت و بهسازی راه‌های روستایی، تیغ زنی راه‌های خاکی، پاکسازی حریم، پاکسازی محورها در صورت تصادف، گشت دروازه‌ای برای بارهای بدون بارنامه، گشت ایمنی برای ناوگان اتوبوسی و … را نیز از اقدامات و برنامه‌های این اداره در طول سال برشمرد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..