پرداخت ۴۵۰ میلیارد ریال تعهدات تأمین اجتماعی به بیمه‌شدگان ابرکوهی

رئیس تأمین اجتماعی ابرکوه گفت: سال گذشته حدود ۴۵۰ میلیارد ریال انواع خدمات به جامعه تحت پوشش این سازمان در شهرستان ابرکوه ارائه شده است.

به گزارش یزدی نیوز«عباس حمیدی زاده» تأمین اجتماعی را یکی از ابزارهای باز توزیع ثروت در جامعه و برقراری عدالت اجتماعی خواند و اظهار کرد: در سال ۹۸ حدود ۴۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مستمری، ۹۰۰ میلیون تومان تعهدات کوتاه‌مدت، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بیمه بیکاری و در مجموع حدود ۴۵ میلیارد تومان به افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در این شهرستان پرداخت شده است.

 
وی با بیان این که سازمان نامبرده یک نهاد عمومی غیردولتی است و از بودجه‌های عمومی دولت سهمی ندارد، افزود: یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی هر کشور، نظام رفاه و تأمین اجتماعی آن است که هر چه در این حوزه پیشرفته‌تر باشد، از شاخص توسعه‌ای بالاتری نیز برخوردار است.
 
رئیس تأمین اجتماعی ابرکوه بهره‌مندی بیش از ۴۲ میلیون نفر در کشور از خدمات تامین اجتماعی، خاطرنشان کرد: حدود ۷۸ درصد جمعیت استان یزد تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند به طوری که این استان به دلیل وجود معادن و صنایع متعدد، از نظر ضریب پوشش بیمه‌ای جایگاه نخست کشور را در اختیار دارد.
 
وی ادامه داد: ۳۳ هزار و ۸۰۰ نفر از مجموع جمعیت بیش از ۵۱ هزار نفری شهرستان ابرکوه(طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵)، تا پایان سال گذشته از خدمات تأمین اجتماعی برخوردار بوده و در قالب دو شعبه ابرکوه و مهردشت از این خدمات بهره‌مند بوده‌اند.
 
حمیدی زاده در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که رانندگان و کارگران ساختمانی دو قشر مهم و تأثیرگذار در حوزه تـأمین اجتماعی هستند، عنوان کرد: در ابرکوه تعداد دو هزار و ۲۳۴ راننده و یک‌هزار و ۳۳۴ کارگر ساختمانی تحت پوشش این سازمان هستند.
 
این مسئول در پایان یادآور شد: چتر حمایتی تأمین اجتماعی برای مشاغل مختلف تعریف شده به طوری که حتی بانوان خانه‌دار و ایرانیان خارج از کشور نیز از خدمات این سازمان می‌توانند بهره‌مند شوند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..