اجرای مهمترین طرح گردشگری میبد در کش و قوس مسئولان

رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میبد از طرح احیای خندقی مابین دو مجموعه مهم تاریخی این شهر به عنوان یکی از مهمترین طرح‎های گردشگری کشور یاد می‎کند که به دلیل مخالفت‌های پایگاه پژوهشی این کهن شهر تنها در حد طرح باقیمانده است.

به گزارش یزدی نیوز«رسول مشتاقیان» محورهای گردشگری شهرستان میبد را متمایز از دیگر شهرستان‌های استان یزد می‌خواند و تصریح می‌کند: ساختار بافت تاریخی میبد مانند دیگر شهرستان‌ها دارای یک هسته اولیه نیست بلکه به صورت پراکنده و دارای هفت پارچه آبادی است که میبد را به وجود آورده است.

 
وی اضافه می‌کند: در هر محله، بافت تاریخی جداگانه‌ای وجود دارد که این عامل باعث شده است تا رسیدگی به بافت‌های تاریخی شهرستان با مشکلاتی روبرو باشد و مرمت و بازسازی هر محله‌ای جداگانه انجام گیرد و رسیدگی به حوزه میراث فرهنگی در محلات مختلف به سختی انجام شود.
 
رئیس میراث فرهنگی میبد می‌گوید: شهرستان میبد با توجه به قابلیت‌هایی که در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد، می‌تواند یک روز به عنوان میراث جهانی قلمداد شود اما رسیدگی به این موضوع همکاری و همراهی دیگر مسئولان و البته ساکنان در بافت‌های تاریخی میبد را می‎طلبد.
 
مشتاقیان مهمترین طرح کنونی گردشگری میبد را احیای خندقی از محل نارین قلعه تا مجموعه کاروانسرای شاه عباسی ذکر و بیان می‎کند: اجرای این طرح می‌تواند مهمترین طرح گردشگری کشور قلمداد شود چرا که از  فضای زیرین خیابان مابین این دو مجموعه‌ی تاریخی می‌توان به عنوان فضای تجاری و خدماتی استفاده کرد.
 
این مسئول در پایان می‌گوید: با اجرایی شدن این طرح قصد در احیای خندق و آزاد کردن حصار شهر میبد را داریم که  متاسفانه با مخالفت پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی شهرستان میبد، این طرح در حال حاضر تنها در جلسات باقی مانده است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..