رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد:

۲ هزار نفر در ۲۸ پایگاه برگزاری نمازجمعه استان یزد فعالیت می‌کنند

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد از فعالیت ۲ هزار نفر در ۲۸ پایگاه برگزاری نمازجمعه در سطح استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزبا اشاره به پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه کشور بعد از انقلاب اظهار داشت: در استان یزد نیز اولین نمازجمعه در ۱۲ مرداد به امامت شهید صدوقی برگزار شد البته در بعضی از شهرهای استان قبل از پیروزی انقلاب نمازجمعه برگزار می‌شد اما به این رسمیت و با شکوهی نبود.

 
وی، یاد و خاطره ائمه جمعه‌ای که در سنگر نمازجمعه فعالیت داشتند از جمله مرحوم آیت الله صدوقی، مرحوم آیت الله خاتمی، مرحوم حجت الاسلام صدوقی و سایر ائمه جمعه موقت را گرامی داشت و آرزوی شفای عاجل برای حجت الاسلام آیت اللهی که درگیر بیماری کرونا شده است، کرد.
 
شریفی ادامه داد: بعد از اقامه اولین نمازجمعه یزد، در شهرهای مختلف به حکم آیت الله شهید صدوقی در شهرهای مختلف نمازجمعه آغاز شد و امروز ۲۸ پایگاه نمازجمعه در استان یزد دایر است.
 
رئیس سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد از تمام دست اندرکاران برگزاری نمازجمعه در ستادهای نمازجمعه استان یزد قدردانی و بیان کرد: هر جمعه در استان یزد در مجموع ۲ هزار نفر در ستادهای نمازجمعه مشغول فعالیت هستند و تلاش آنها حفظ این پایگاه و برگزاری هرچه باشکوه‌تر نمازجمعه است.
 
شریفی همچنین به بیان روایاتی از حضرت محمد (ص) و ائمه اطهار (ع) در مورد اهمیت نمازجمعه پرداخت و گفت: نمازجمعه اجتماع ارزشمند مسلمین است که خداوند متعال و بزرگان دین بر اقامه آن تاکید داشته اند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..