معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تاکید کرد:

اهتمام مدیریت ارشد استان در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی اولویت‌دار

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد خاطرنشان کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی‌ استان قابل اتمام در دو سال آینده، در اولویت اعتبار و تخصیص قرار دارند.

به گزارش یزدی نیوز"محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در سفر به شهرستان اردکان با حضور در جلسه شورای اسلامی این شهر‌، درخصوص مباحث عمران شهری اردکان با اعضای شورای اسلامی شهر اردکان گفت‌وگو کرد.

صادقیان در این نشست ضمن تشکر از تشکیل جلسه و مباحث مطرح شده از طرف اعضای شورای اسلامی اردکان، گفت: با تمام مشکلات اعتباری که دولت ‌در دو سال گذشته با آن مواجه شده بود اما طی این دو سال کمک بسیار زیادی به شهرداری ها از محل ارزش افزوده انجام شده است.
معاون عمرانی استاندار ادامه داد: در سال گذشته معادل اعتبار عمرانی استانی که بین دستگاه های اجرایی توزیع می شود، در قالب ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شده است.
‌وی اظهار کرد: در این چند ماه با وجود انتشار بیماری کرونا و تمام مشکلات اقتصادی با مساعدت و همراهی اداره کل مالیاتی استان پرداخت های خوبی به شهرداری های استان شده است.
صادقیان ضمن بیان مشکلات پروژه های بازآفرینی و همچنین نظام مهندسی ساختمان، از انعقاد قرارداد بازنگری طرح جامع شهر اردکان ‌در هفته های آینده خبر داد.
معاون عمرانی استاندار افزود: در طرح جامع بازنگری شهر اردکان تمام دستگاه های مرتبط و شورای اسلامی شهر باید اهتمام لازم را در برطرف نمودن مشکلات داشته و هدف گذاری خوبی در توسعه همه جانبه شهر اردکان به‌خصوص تامین زمین مسکونی و تامین سرانه‌های شهری داشته باشند.
صادقیان در پایان به ورود شهرداری ها در اجرای پروژه های سرمایه گذاری در شهرها با مشارکت بخش خصوصی و همچنین ایجاد ارزش افزوده بر روی زمین‌های متعلق به شهرداری ها در کنار کمک به تولید مسکن به‌ویژه مسکن استیجاری تاکید کرد.
 
گفتنی است در این جلسه که با حضور فرماندار شهرستان اردکان تشکیل شد، اعضای شورای اسلامی شهر اردکان درباره کمبود بودجه عمومی شهرداری و کاهش درآمدهای شهرداری اردکان به‌دلیل تمرکز ارزش افزوده، بالا بودن تعرفه نظام مهندسی ساختمان، مشکلات پروژه های بازآفرینی شهری، طرح جامع شهر، کمبود زمین برای ساخت مسکن و پروژه های سرمایه‌گذاری شهرداری اردکان مواردی را مطرح کردند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..