امین زاده خبر داد:

برای تدوین منشور حقوق شهروندی دوبار با مراجع عظام مشورت کرده‌ایم

الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، گفت: برای تدوین منشور حقوق شهروندی دوبار به قم سفر و از مراجع و آیات عظام مشورت گرفته‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدکتر الهام امین زاده، در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان،از تدوین منشور حقوق شهروندی خبر داد و اظهار کرد: این سند پس از تایید و امضای رییس جمهوری به مردم ابلاغ می شود.

 

وی، با اشاره به مزیت‌ها و هدف‌گذاری‌های این سند، افزود: به دنبال این هستیم که با اجرای این سند، فرهنگ قانون‌مداری و حقوق‌محوری به جامعه برگشته و نظم و آرامش بیشتری بر جامعه مسلط شود.

 

امین‌زاده با بیان اینکه کار تدوین این سند به پایان رسیده اضافه کرد: آشنا شدن مردم با حقوق خود، مهمترین هدف دولت روحانی از تدوین این سند حقوقی است.

 

معاون رییس جمهوری ادامه داد: این سند در ادامه منشور هشت ماده‌ای امام راحل است که در آن حقوق مردم را مورد تاکید قرار داده بودند.

 

وی با بیان اینکه در معاونت حقوقی رئیس جمهوری می کوشیم که اختلافات دستگاه ها به قوه قضاییه کشیده نشود و در این معاونت حل شوند، اظهار کرد: قوه قضاییه در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون پرونده قضایی دارد لذا تلاش ما بر این است حتی الامکان با حل موارد اختلاف از ارجاع پرونده ها به دستگاه قضا جلوگیری کنیم.

 

وی با بیان اینکه عمده پرونده‌های این معاونت در خصوص اموال دولتی است، افزود: مشکلات و شکایات استخدامی و گمرکی نیز پس از اموال دولتی بیشترین فراوانی را در پرونده‌های این معاونت دارند.

 

معاون حقوقی رئیس جمهوری، با بیان اینکه در حال ساده‌سازی قوانین هستیم، یادآوری کرد: متاسفانه در حال حاضر برخی قوانین متراکم و مزاحم مردم هستند از این رو در معاونت رییس جمهوری به دنبال ساده‌سازی قوانین هستیم.

 

امین‌ زاده با اشاره به ضرورت جلب رضایت مردم، گفت: مقام معظم رهبری در شعار امسال اقتصاد مقاومتی و مسائل فرهنگی و اقتصادی را مورد تاکید قرار داده‌اند که عملی شدن آنها رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.

 

وی افزود: کشور ما سرمایه‌های اجتماعی، معدنی، کشاورزی و … بسیاری دارد که اگر مدیریت درستی در مورد آنها صورت گیرد، می‌توان زمینه رضایت بیشتر مردم از حاکمیت را فراهم کرد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..